به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۱۵۱۶۰۴
ولایتی هنوز فکر می کند اطراف او را اطفال فراگرفته است

علت اینکه ولایتی وزیر خارجه ایران شده بود!

علت اینکه ولایتی وزیر خارجه ایران شده بود!
گروه سیاسی: احسان محمدی نوشت: در حال و هوای سال های ابتدایی دبیرستان کتاب «در بهشت شداد» نوشته جلال رفیع را می خواندم. رهاورد او از سفر به نیویورک و مشاهداتش از این کشور و سازمان ملل و ... نکته عجیب اینکه از تمام آن کتاب ۵۴۳ صفحه ای این ماجرایش تنها یادم مانده است.

رفیع نوشته بود: «در هواپیما کنار دکتر ولایتی نشستم. صحبتمان گل انداخت. از او پرسیدم چگونه است که متخصص اطفال شده است وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؟ دکتر ولایتی با لحنی کاملا جدی جواب داد:  «از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، رجال سیاسی سایر کشورها در حد بچه و طفل هستند. برای ارتباط و مذاکره با آنها باید یک متخصص اطفال وزیر امور خارجه باشد»!

دنیا عوض شده، آقای ولایتی دیگر وزیر امور خارجه نیست، هاشمی رفسنجانی مردی که به نظر تا ابد کنار انقلاب می ماند زیر خاک خفته، اتحاد جماهیر شوروی چند تکه شده، صدام حسین به دار آویخته شد، قذافی به تصاویر خونبار تاریخ پیوست، ریگان رئیس جمهور ایالات متحده که زمانی ولایتی با وزرای او در چالش بود هم پرونده زندگی اش بسته شد و حالا دوران ترامپیسم است، اما یک چیز انگار هنوز عوض نشده است؛ اینکه آقای ولایتی «کاملاً جدی» فکر می کند که پیرامون او را اطفال فرا گرفته اند!
برچسب ها: علی اکبر ولایتی

۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۲۱:۱۵
با همین طرز فکرهای افرادی چون دکتر ولایتی عرصه بین المللی را به رقبا و دشمنان باختیم (359928)
احمد از آبادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۰۱:۳۹
به نظر من در روزگاری که انواع تهدیدات نرم و سخت کشور ما را نشانه گرفته است و در کشور ما هم به دلیل تنوع اقوام و فرهنگ که باید یک نقطه ی اتکا و فرصت حساب شوند ولی در حال حاضر خود یک تهدید امنیتی شده اند و نظر به مشکلات اقتصادی و بیکاری و ... این سوال مطرح می شود چرا در زمانی که ما بیش از هر زمان دیگری به وحت و همگرایی و آرامش و همدلی جهت نشان دادن قدرت و توانایی خود در مواجهه با دشمنان نیاز داریم و باید تمام هم و غم خود را جهت برطرف نمودن مشکلات و برجسته نمودن نقاط قوتمان کنیم واقعاً چیست؟ (359935)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۰۲:۰۷
ظاهرا همه چیز بر وفق ولایتی ست (359936)