به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ساعت ۰۱:۴۸
کد مطلب : ۱۵۱۶۷۹

ترامپ: امیدوارم روزی با حکومت ایران مذاکره کنیم

گروه بین الملل: رئیس جمهوری آمریکا گفت: امیدوارم روزی با رهبران این کشور مذاکره کنیم.
ترامپ: امیدوارم روزی با حکومت ایران مذاکره کنیم
دونالد ترامپ بعدازظهر پنج شنبه به وقت محلی در نشست مشترک خبری با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که در کاخ سفید برگزار شد، این مطلب را در پاسخ به این سوال که آیا آماده هستید تا از مذاکره با رهبر کره شمالی خارج شوید، مطرح کرد. وی مدعی شد: ما از برجام خارج شدیم، از آن موقع البته با احترام به مردم، دیدید که رفتار حکومت ایران کاملا عوض شده است. به سوریه و یمن نگاه کنید، رفتار مقامهای ایرانی در سه ماه اخیر عوض شده است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما تحریم هایی را روی ایران و کره شمالی اجرا کردیم که بی سابقه بوده است و اگر لازم باشد افزایش تحریم ها را برای کره شمالی ادامه خواهیم داد اما مساله عاری سازی هسته ای همیشه در تقدم بوده است. درباره ایران وضعمان خوب خواهد بود، چیزی که به دست آوردیم این بود که ایران همان کشوری نیست که همین چند ماه پیش بوده و به مراتب رفتار مقاماتشان متفاوت شده است. وی اظهار کرد: امیدوارم مقامهای ایران روزی به سراغ ما بیایند، مذاکره کنیم و به توافقی خوب برسیم. این مساله برای همه و ایران خوب خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: اگر ایرانی ها درباره مفاد فاجعه باری که در برجام بود، با ما همکاری می کردند، می توانستیم به توافق خوبی دست یابیم. ما مشکلی با توافق نداریم اما با برجام مشکل داشتیم. فرصت عالی داشتیم که به توافق خوب برسیم. رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما پذیرفته ایم که با کره شمالی همکاری کنیم. اقدام های رئیس جمهوری چین عالی بوده است و رابطه ما با چین نسبت به گذشته بسیار عالی است و هیچ گاه روابط ما اینگونه نبوده است. البته عدم موازنه تجاری با چین داریم که در طول دهه ها بوده است و روسای جمهوری پیشین آمریکا به آن توجه نکرده بودند و من به آن پرداخته ام.

وی در پاسخ به این که آیا در این نشست به یک توافق دست خواهید یافت و آیا توافقی برای پایان جنگ امضا شود؟ گفت: بله ممکن است توافقی امضا کنیم و این گام نخست خواهد بود. اما مهم آن است که پس از توافق چه خواهد شد. در حال صحبت با آنها و کشورهای دیگر هستیم اما این آغاز کار است. وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است رهبر کره شمالی را به کاخ سفید دعوت کنید، گفت: بله، مایلم کره شمالی را به آمریکا دعوت کنم اگر مذاکرات به خوبی پیش برود. فکر می کنم خود اون با خوش بینی به این مساله نگاه خواهد کرد.
برچسب ها: دونالد ترامپ