به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۱۵۱۷۱۲
بانک مرکزی:

پرداخت پول سپرده گذاران در تعاونی های منحله

گروه اقتصادی: بانک مرکزی اعلام کرد: فرایند بازپرداخت سپرده سپرده گذاران تا سقف 10 میلیارد ریال و بالاتر از آن در تعاونی های اعتباری منحله ثامن الحجج، وحدت،فرشتگان، افضل توس و تشکیلات البرز ایرانیان از صبح دوشنبه (21 خردادماه) در شعب منتخب بانک ها و موسسات اعتباری عامل آغاز می شود.
پرداخت پول سپرده گذاران در تعاونی های منحله
سپرده گذاران می توانند بر اساس برنامه زمان بندی مندرج در وب سایت بانک ها و موسسات اعتباری عامل، به همراه مدارک مورد نیاز برای احراز هویت و مستندات مربوط به منشأ وجوه سپرده‌گذاری شده در هر یک از تعاونی های مورد اشاره، به شعب منتخب، مراجعه کنند. موسسه ثامن الحجج از تعاونی های غیرمجاز در نظام پولی کشور بود که در شهریور 94 منحل شد و بهمن ماه همان سال ساماندهی آن به بانک پارسیان منتقل شد.

همچنین کار تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان از مرداد ماه امسال به بانک آینده، موسسه ملل و بانک تجارت واگذار شد. فرشتگان نیز به موسسه اعتباری کاسپین واگذار شد. بر اساس مصوبه سران سه قوه، برای شناسایی کامل اموال و دارایی های موسسه های پولی غیرمجاز و اشخاص مرتبط با آنها و به منظور احقاق حقوق همه ذینفعان و مجازات متخلفان، قوه قضاییه با قاطعیت، دقت و سرعت لازم، رسیدگی به پرونده تخلفات تعاونی های منحله و مدیران و سهامداران عمده آنها را تا حصول نتیجه پیگیری می کند.

در پایان این اطلاعیه آمده است ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و برخورد با نهادهای پولی غیرمجاز، به عنوان یکی از ماموریت های مهم بانک مرکزی در دولت های یازدهم و دوازدهم برای ایجاد سلامت و ثبات مالی در شبکه بانکی کشور ذیل سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و با هدف بهبود فضای کسب و کار، پیگیری شده و با همراهی و همکاری ارزشمند هر سه قوه، همچنان با قاطعیت ادامه خواهد یافت.

همچنین «مسعود پزشکیان» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دوم خردادماه امسال در تشریح نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری از آغاز پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری تا سقف یک میلیارد تومان از هفته آتی خبر داد و گفت که تمامی سپرده ها حداکثر تا یک ماه پرداخت می شود.
مرجع : ایرنا