کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تظاهرات "میلیونی قدس"

چهار شهید و ۶۲۰ زخمی در مرزهای غزه

ایسنا , 19 خرداد 1397 ساعت 8:44

گروه بین الملل: هزاران فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه راهی نوار مرزی غزه شدند تا در یازدهمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت تحت عنوان تظاهرات میلیونی قدس شرکت کنند.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تظاهرات این هفته از این نظر که همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس و در ماه مبارک رمضان برگزار شد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. گروه‌ها و جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی از چند روز پیش با صدور فراخوان‌هایی عموم فلسطینیان را به مشارکت گسترده در تظاهرات روز جمعه فراخواندند.

اشغالگران صهیونیست با شلیک گسترده گاز اشک آور اقدام به سرکوب تظاهرات کنندگان فلسطینی در مناطق مرزی نوار غزه به ویژه جنوب این منطقه کردند که ده‌ها فلسطینی از جمله چندین کودک بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که  چهار فلسطینی از جمله یک نوجوان ۱۴ ساله به شهادت رسیده و بیش از ۶۲۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند که حال هفت نفر از آنان وخیم است. در میان مجروحان یک زن و چندین خبرنگار هم دیده می‌شود. اشغالگران صهیونیست به سمت نیروهای امدادگر و خودروهای امدادرسانی هم تیراندازی کردند.

الیوم السابع نیز گزارش داد، جوان فلسطینی بعد از اینکه گاز اشک‌آور شلیک شده از سوی سرباز اسرائیلی به صورتش برخورد کرد به بیمارستان منتقل شد.

شاهدان می‌گویند، گلوله گاز اشک‌آور زمانی به صورت هیثم ابوسبله برخورد کرد که در حال مشاهده فلسطینی‌هایی بود که به سربازان اسرائیلی در شرق خان‌یونس سنگ پرتاب می‌کردند.


تصاویر منتشر شده از سوی رویترز نشان می‌دهند، این گلوله گاز اشک‌آور به گونه او اصابت کرده و لباسش پر از خون بود که نهایتا به بیمارستان منتقل شد.


همچنین مادر رزان نجار، دختر پرستار فلسطینی که هفته گذشته شهید شد در تظاهرات روز گذشته با پوشیدن لباس امداد دخترش در تظاهرات میلیونی قدس در غزه شرکت کرد.

وی گفت: ما راه رزان را تکمیل می‌کنیم و تظاهرات بازگشت متوقف نخواهد شد. من به جای او هستم و افتخار می‌کنم که مادر یک شهید امدادرسان هستم. من از دخترم کمک‌های اولیه را فراگرفته‌ام. لازم به ذکر است که تاکنون در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی غزه که از ۳۰ مارس گذشته آغاز شده است، ۱۳۴ نفر به شهادت رسیده و نزدیک به ۱۴ هزار نفر دیگر زخمی شدند که حال صدها نفر از آنان وخیم است.


کد مطلب: 151731

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/151731/چهار-شهید-۶۲۰-زخمی-مرزهای-غزه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir