به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۵۱۷۶۱
تازه ترین شیوه کلاهبرداری!

سواستفاده بنزینی از عابربانک رانندگان زن

گروه جامعه: مدتی است برخی شهروندان خانم با مشکلی روبرو شده اند. داستان به این ترتیب است که بسیاری از خانم ها در پمپ بنزین سوخت گیری را به کارگر پمپ بنزین می سپردند. برای این کار عابربانک و رمز خود را نیز در اختیار این کارگران قرار می دهند. کارگر نیز پس از پایان سوخت گیری کارت بانکی و رسید چاپی هزینه دریافت شده بابت سوخت را تحویل آنها می دهد.
سواستفاده بنزینی از عابربانک رانندگان زن
اما ماجرا همین جا تمام نمی شود. ز. ج یکی از خانم هایی که در پمپ بنزینی اطراف تهران به طریق یاد شده سوخت گیری کرده است به بهار نیوز می گوید: کارت بانکی ام را در اختیار متصدی قرار دادم و او 20 لیتر بنزین به اتومبیلم زد و یک رسید بانکی مبنی بر دریافت بیست هزار تومان را نیز به همراه کارتم به من بازگرداند. اما وقتی فردا حسابم را چک کردم متوجه شدم کارت دوبار در آن پمپ بنزین کشیده شده است و جمعا 40 هزار تومان از آن برداشت شده است یعنی دو برابر مبلغ سوختی که زده بودم.

خانم دیگری هم می گوید: به پمپ بنزینی در شرق تهران رفته بودم. کارت و رمزم را در اختیار مسول باجه بنزین قرار دادم و 20 لیتر سوخت زدم. چند چند روز بعد که حسابم را چک کردم متوجه شدم دو دفعه و هر بار 20 هزار تومان در آن پمپ بنزین از کارتم برداشت شده است. با پمپ بنزین تماس گرفتم و صاحب آن مرا نزد باجه برده و به مسوول آن گفت 20 لیتر دیگر برای این خانم بنزین بزن و متصدی مجبور به این کار شد.

م. ی هم خانم دیگری است که دیروز در پمپ بنزینی حوالی کرج با همین مساله روبرو شده است. او به بهار نیوز می گوید: "مسوول باجه بنزین 30 لیتر بنزین برایم زده و پرینتی مبنی بر کسر 30 هزار تومان به همراه کارت عابر بانک تحویلم داد. اما امروز که حسابم را کنترل کردم متوجه شدم طی چند دقیقه یکبار مبلغ 30 هزار تومان و بار دیگر مبلغ 29 هزار تومان از کارتم کم شده است. امروز که با پمپ بنزین فوق تماس گرفتم شخصی که تلفن را جواب می داد ابتدا پرسید خانم عابربانک متعلق به بانک ... بوده است؟ و وقتی پاسخ مثبت دادم گفت: روزی چند بار مشتریان به من زنگ می زدند و چنین گزارشی را می دهند. این بانک برای دریافت مبالغ زیر سی هزار تومان برای مشتریانش پیامک نمی فرستد و عده ای در پمپ بنزین ها این موضوع را فهمیده اند و دو بار کارت می کشند و معادل یک بار آن را از پولی که از مشتریان می گیرند برداشته و در جیب خود می گذارند و چون ما حسابها را در پایان شیفت با مقدار بنزینی که هر پمپ نشان می دهد کنترل می کنیم متوجه چنین اقدامی از سوی این متخلفان نمی شود."

پیگیری خبرنگار بهارنیوز حاکی از آن است که در تمامی موارد ذکر شده عابربانک های مورد سواستفاده قرار گرفته متعلق به بانک خاصی بوده است.