به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۵۱۷۷۰

قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافت

گروه اقتصادی: فائو اعلام کرد که شاخص قیمت مواد غذایی در ماه گذشته میلادی (می) به بیشترین حد خود از اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد رسید.
قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافت
سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل، فائو در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی در ماه گذشته میلادی یعنی می به بالاترین حد خود از اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد رسید. در همین حال میانگین شاخص مواد غذایی در ماه می ۱۷۶.۲ واحد بود که در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی آوریل ۱.۲ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص قیمت مواد غذایی فائو به بررسی قیمت های بازار بین المللی در ۵ گروه مواد غذایی می پردازد.

همچنین از جمله عوامل افزایش جهانی قیمت مواد غذایی در ماه می به رشد قابل توجه قیمت مواد لبنی نسبت داده می شود؛ ضمن اینکه گروه غلات هم دارای رشد قیمت با سرعت کُندتری بوده است. بر اساس گزارش فائو، بازار شکر و روغن گیاهی تحت فشار پایین قیمت بودند؛ اما ارزش قیمت گوشت کمی تغییر کرد. شاخص قیمت مواد لبنی در ماه می برای پنجمین ماه متوالی با افزایش روبرو شد و ۵.۵ درصد جهش زد. بر پایه این گزارش، قیمت غلات در ماه می ۲.۴ درصد افزایش نشان می دهد و در گروه مواد لبنی قیمت پنیر، کره و پودر شیر کم چرب بیشترین افزایش را نشان می دهد.
مرجع : مهر
برچسب ها: مواد غذایی فائو