به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۵۱۷۸

زمان‌و مکان دوربعدی مذاکرات ایران و آژانس

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه بر همکاری ایران با آژانس تأکید کرد و گفت: گفت‌وگوهای آتی باید با حفظ روحیه حسن نیت و فارغ از فشارهای سیاسی دیگر کشورها بر دبیرخانه و در فضایی تخصصی و فنی ادامه یابد.
زمان‌و مکان دوربعدی مذاکرات ایران و آژانس
سید عباس عراقچی در خصوص گزارش روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه‌ هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: همانطور که قرائت محتوای گزارش مدیرکل آژانس نشان می‌دهد، ایران نسبت به مسیر گفت‌وگوی با حسن نیت و همکاری با آژانس برای مرتفع ساختن مسائل باقیمانده متعهد و جدی است. وی با بیان اینکه از تعهد مدیرکل آژانس به گفت‌وگو و تعامل استقبال می‌کنیم، عنوان کرد: معتقدیم که گفت‌وگوهای آتی باید با حفظ روحیه حسن نیت و فارغ از فشارهای سیاسی دیگر کشورها بر دبیرخانه و در فضایی تخصصی و فنی ادامه یابد. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ذکر این مطلب که فعالیت‌های غنی سازی ایران سیر طبیعی فنی و رو به جلوی خود را طی می‌کند و این سیر بر اساس مقاصد و نیازهای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در تاسیسات نطنز و فردو که کاملا تحت نظارت و پادمان‌های آژانس هستند انجام می‌شوند و آمارهای دقیق آژانس از تحولات فعالیت‌های غنی سازی در گزارش نشانگر شفافیت کامل ایران است و بار دیگر نشان می‌دهد که آژانس بر تمام فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران نظارت دارد و همچون گذشته عدم انحراف مواد هسته‌ای به کار رفته در این فعالیت‌ها و صلح‌آمیز بودن آنها را گزارش کرده است.

عراقچی با یادآوری این نکته که در مجموع لحن آژانس نسبت به گذشته تغییر عمده‌ای نکرده، بیان کرد: مهمترین تغییر بخش مربوط به فهرست کردن انتظارات و ملاحظات آژانس در مورد سند رویکرد سارختارمند است که به طور یک طرفه و بدون انعکاس نظرات ایران است. گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران روز گذشته منتشر شد. قرار است دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و آژانس هفتم مهر ماه در وین برگزار شود.
مرجع : فارس

جواد
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۰:۱۷
وقتی اظهار نظر ها را زود می بندید مجبوریم در خبر بعدی کامنت بگذاریم درخصوص آقای متکی می خواستم بگویم که آقای متکی بسیاری از معاونین و مدیران کل را به همین روش تعویض نموده بودند یک روزه و یا یک شبه مدیران را عوض می کرد بدون اطلاع مدیر و اینجاست که باید گفت هر دست بدهی همان دست خواهی گرفت و اینها همه کار خداوند است تا به بنده اش نشان دهد با دیگران مهربان باش و از قدیم گفته اند بد نخواه برکسی اول خودت دوم کسی در رابطه با متکی هم کارها بگونه ای پیش رفت تا متکی طعم اینگونه برکناری ها را بچشد (118725)
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۶:۰۰
بها گرامی لجاجت را کنار گذاشته و بخش کامنت گذاری اخبارت رو نبند ، نبند ،نبند (118898)