به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۱۵۱۸۰۱

یک نصاب و یک نانوا، متهم تعرض به دو کودک

گروه حوادث: رسیدگی به پرونده دو متهم به کودک‌آزاری که در ماجرا‌هایی جداگانه دستگیر شده‌اند، در مرجع قضایی آغاز شد.
یک نصاب و یک نانوا، متهم تعرض به دو کودک
 در نخستین پرونده زنی که مدعی است مردی نانوا به دختر نوجوانش تعرض کرده است، خواستار مجازات مرد جوان شد.چندی پیش این زن با مراجعه به مأموران گفته بود دخترش در‌حالی‌که گریان و آشفته بوده به خانه آمده و گفته مرد نانوا قصد تجاوز به او را داشته است و شاهدانی نیز وجود دارند که این موضوع را تأیید می‌کنند. با توجه به شکایت این زن، از دختر ۱۲ ساله او بازجویی شد. این دختر گفت: برای خرید نان به نانوایی رفتم، خلوت بود و کسی در نانوایی نبود. مرد نانوا به من گفت: خودم داخل نانوایی بروم و از روی میز نان را بردارم و پولش را حساب کنم. من هم وارد نانوایی شدم، اما او یکدفعه به سمتم حمله کرد و من را گرفت. من هم خیلی ترسیده بود و فریاد زدم و آن‌قدر دست و‌پا زدم که موفق شدم از دست مرد نانوا فرار کنم. مردمی که از آن حوالی عبور می‌کردند دیدند که من گریه می‌کنم و فریاد می‌زنم. به همین دلیل جمع شدند و من توانستم فرار کنم.گفته‌های این دختر نوجوان باعث شد تا دستور بازداشت مرد نانوا صادر شود. مرد نانوا قصد تجاوز را رد کرد و گفت: دختر نوجوان وقتی وارد نانوایی شد یکدفعه ترسید من اصلا نمی‌دانم او چرا ترسید.این مرد در توضیح ماجرا گفت: روز حادثه وقتی دختر نوجوان وارد نانوایی شد، کسی نبود من هم پای تنور ایستاده بودم و از همکارانم هم کسی نبود که به ما کمک کند. به همین دلیل هم من به دختر نوجوان گفتم خودش وارد نانوایی شود و نان را از روی میز بردارد. این کاری بود که همیشه انجام می‌دادیم و زمانی که نانوایی خلوت بود، مردم خودشان نان را برمی‌داشتند.

متهم گفت: دختر نوجوان وقتی وارد نانوایی شد خیلی ترسید و یکدفعه جیغ کشید؛ من اصلا نفهمیدم از چه چیز ترسید و چرا جیغ کشید. مردم را دور خودش جمع کرد، درحالی‌که من اصلا کاری نکرده و به او نزدیک هم نشده بودم.هرچند این مرد مدعی بود اصلا با دختر نوجوان کاری نداشته، مادر و دختر روی شکایت خود اصرار داشتند. به دستور بازپرس دختر نوجوان به پزشکی قانونی منتقل شد و متخصصان تعرض به این دختر را رد کردند. با تکمیل تحقیقات اولیه پرونده برای بررسی بیشتر به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم یک‌بار دیگر در برابر قضات قرار گرفت و گفت: من در این مدت که در زندان بودم، بار‌ها گفته‌هایم را تکرار کردم من با این دختربچه کاری نداشتم؛ حتی شاهدان هم گفته‌اند او را در حین جیغ‌کشیدن دیده‌اند و خودم هم بار‌ها گفته‌ام نمی‌دانم چرا او جیغ کشید. من اصلا کاری به او نداشته‌ام.این در حالی بود که مادر کودک گفت: دخترم همیشه به این نانوایی می‌رفت و نان می‌خرید هیچ وقت برایش مشکلی پیش نمی‌آمد. اگر مشکل از دختر من بود قطعا دفعات قبلی هم می‌ترسید و جیغ می‌کشید. دخترم دروغ نمی‌گوید و این مرد قصد تعرض به دخترم را داشته و حالا انکار می‌کند.با پایان گفته‌های شاکی و متهم، قضات برای تصمیم‌گیری در این زمینه وارد شور شدند.

در پرونده‌ای دیگر، یک نصاب ماهواره که با استفاده از غفلت مادر و پدری، اقدام به آزار جنسی پسر ۱۱ ساله‌شان کرده بود، به طور اتفاقی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.ماجرای آزار جنسی این نوجوان حدود ۱۰ روز قبل در محدوده خیابان نبرد اتفاق افتاد و به طور اتفاقی ازسوی یکی از همسایه‌ها افشا شد. بنابر فیلمی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، مرد آزارگر در پشت‌بام یک ساختمان چند طبقه در حال آزار کودکی بود که چند ساختمان آن طرف‌تر یکی از همسایه‌ها به طور اتفاقی این رفتار غیراخلاقی او را دید و با داد و فریاد او را از ادامه عمل خود منصرف کرد. مرد آزارگر که گمان نمی‌کرد نقشه شومش دیده شود، مبهوت ماند و در همین هنگام مادر پسر نوجوان که به‌دنبال فریاد‌های همسایه به بالکن خانه آمده و از ماجرا با خبر شده بود، با کمک همسایه‌ها متهم را دستگیر کرد.دقایقی بعد پدر خانواده نیز خود را از محل کار به خانه رساند و هم‌زمان مأموران کلانتری نبرد که ازسوی همکاران خود در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در جریان قرار گرفته بودند، در محل حاضر شدند و متهم را دستگیر کردند.در تحقیقات اولیه مشخص شد مرد آزارگر نصاب ماهواره‌ای است که ازسوی خانواده کودکِ آزار‌دیده، برای تنظیم دیش ماهواره به محل دعوت شده بود، اما در زمان وقوع حادثه پدر خانواده در منزل حضور نداشت و مادر و پسر تنها بودند. در‌این‌میان، مرد نصاب به پشت‌بام رفت و پس از دقایقی به بهانه یک وسیله از مادر خواست پسرش را به پشت بام بفرستد و در ادامه نیز نقشه خود را عملی کرد. به‌این‌ترتیب، مرد نصاب که در حین ارتکاب جرم دستگیر شده بود، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و پس از آن به کلانتری انتقال یافت تا پس از تکمیل تحقیقات تحویل مرجع قضائی شود.
مرجع : شرق