به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۵۱۸۱۱

خانه تکانی سینماها تا پایان هفته

گروه فرهنگ و هنر: روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تعطیلی هفته گذشته تا حدودی رونق گیشه سینما را تحت تاثیر قرار داد و سینما حالا در انتظار روزهای پر فروش که نزدیک نیز هست، لحظه شماری می کند.
خانه تکانی سینماها تا پایان هفته
فُروش کج دار و مریز سینما در ماه مبارک رمضان که هفته گذشته نیز به دلیل همزمانی با ایامی چون لیالی قدر، تعطیلی طولانی را تجربه کرد، حالا در انتظار یک خانه تکانی است.پس از استقبال خوب مخاطبان هنر هفتم از فیلم های نوروز، اکران دوم نوروز چندان مورد توجه قرار نگرفت تا علاقه مندان سینما در انتظار نمایش آثار جدید در پرده نقره ای برای عید فطر باشند.اکران عید فطر نیز از جمله زمان‌های نمایش مناسب برای سینمای ایران به حساب می‌آید و چند سالی است که تقاضا از طرف تهیه کنندگان برای نمایش فیلم خود در این زمان بیشتر شده است.

** فرمان آرا با «دلم می خواد» باز می گردد
نخستین فیلمی که اکران آن در این زمان مشخص شد تازه ترین ساخته بهمن فرمان آرا با عنوان «دلم می خواد» است. این کارگردان پیشکسوت سینمای ایران که چند فیلم در نوبت اکران دارد، از میان این آثار ابتدا «دلم می خواد» را که در ژانر اجتماعی ساخته را بر پرده نقره ای به همراه مردم خواهد دید.«دلم می خواد» نخستین فیلم فرمان آرا است که در نزدیک به 5 سال گذشته نوبت اکران گرفته است.در این فیلم که با سرگروهی سینما زندگی اکران می شود؛ رضا کیانیان، محمدرضا گلزار، مهناز افشار، سحر دولتشاهی، صابر ابر، رویا نونهالی، علی سرابی، بهناز جعفری، رضا بهبودی، ندا مقصودی و پیام دهکردی ایفای نقش می‌کنند.این فیلم داستان زندگی نویسنده ای به نام بهرام فرزانه را روایت می کند که مدت هاست نمی تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می شود که بهرام فرزانه را به رقص می آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می انگیزد. ولی این همه ماجرا نیست.

** «دارکوب» نماینده جشنواره سی و ششم در اکران عید فطر
فیلم سینمایی «دارکوب» چهارمین ساخته بهروز شعیبی دیگر فیلم اکران عید فطر است که به سرگروهی سینما استقلال نمایش داده خواهد شد.در این فیلم که در جشنواره سی و ششم فیلم فجر برای نخستین بار به نمایش درآمد هنرمندانی چون مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشم ‌پور، هادی حجازی ‌فر، طوفان مهردادیان، نگار عابدی و امین حیایی ایفای نقش کرده اند.در خلاصه داستان دارکوب آمده است: «هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش و از شنیدن صداش لذت می‌بری اما اون درها رو بسته و تنهایی رو جای تو انتخاب کرده… ، هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی تنها شدی. عزیزانت رو می‌بینی و دوستشون داری ولی همه تو رو انکار می‌کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی.»

** «دشمن زن» با ریتم کمدی 
اکران عید فطر اما از نمایش فیلم کمدی نیز خالی نیست و تازه ترین ساخته حسین فرحبخش و عبدالله علیخانی با عنوان «دشمن زن» در این ایام نمایش آن آغاز می شود.در این فیلم که نمایش خود را به سرگروهی سینما ماندانا آغاز می کند بازیگرانی چون سام درخشانی، گوهر خیراندیش، بهاره کیان ‌افشار، الناز حبیبی، بهرنگ علوی، مریم سعادت، مونا شناس، سیروس همتی، هاوار قاسمی و امیرحسین آرمان حضور دارند.در خلاصه داستان «دشمن زن» آمده است: «چرا هرچی دشمن زنه بعد از یه مدت توزرد از آب در میاد و میشه مدافع سرسخت حقوق زنان؟!»

** «لازانیا» با طعم خنده مهمان سینماها
«لازانیا» دیگر کمدی اکران عید فطر، نمایش خود را به سرگروهی سینما ایران و به کارگردانی حسین قناعت و تهیه کنندگی احمد احمدی آغاز خواهد کرد.در این فیلم کمدی بازیگران بسیاری چون جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی، بهنوش بختیاری، نفیسه روشن، رضا ناجی، پارسیا شکوری، یوسف صیادی، اصغر سمسارزاده، ساعدهدایتی، رضا رویگری، عباس محبوب، محمد شیری، علی کاظمی، آرین خلج، رضا ریاحی، اردشیر کاظمی، احمد یاوری و یوسف تیموری ایفای نقش کرده اند.

** «شماره 17 سهیلا»، حکایت میانسالان تنها
فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه کنندگی سید امیر سیدزاده نیز در سرگروهی سینما کورش عید فطر اکران خواهد شد.این فیلم روایتگر دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تاخیر افتاده و با توجه به مشکل جسمانی که برای اش پیش‌آمده در تلاش است که هر چه سریع‌تر ازدواج کند تا بچه‌دار شود.در این فیلم بازیگرانی چون زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، احسان امانی و مهرداد صدیقیان حضور دارند.

** «در وجه حامل»ی به رنگ سینما
فیلم سینمایی «در وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار و تهیه کنندگی مصطفی کیایی از عید فطر با سرگروهی سینما جوان در سینماهای کشور اکران عمومی می شود.این فیلم روایتگر داستان زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می شود و در پی حل آن است.محمدرضا غفاری، ایرج سنجری، احسان امانی، رویا جاوید نیا، معصومه رحمانی، بابک بهشاد، جواد زیتونی، بیژن افشار، میثاق جمشیدی، مژده دایی، سید وحید منافی، مهدی میری، پاوان افسر، محسن کیایی و رعنا آزادی ور در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند.

** فیلم کودک هم با «خاله قورباغه» در راه است
اما اکران عید فطر از نمایش فیلم کودک نیز خالی نخواهد بود و فیلم سینمایی «خاله قورباغه» به سرگروهی سینما آزادی برای ایام عید فطر در نظر گرفته شده است.این فیلم عروسکی که شخصیت محوری آن همان خاله قورباغه فیلم «گلنار» و سریال تلویزیونی «خاله قورباغه» است، به تهیه کنندگی فرشته طائرپور و کارگردانی افشین هاشمی تولید شد.خاله قورباغه مهربان و معاشرتی که بزرگترین مشکلش تنهایی و دور افتادگی از 98 بچه‌اش است، در این فیلم در کنار شخصیت‌های جدیدی چون خواهر دوقلویش (آبجی باجی)، پزشک جنگل (حکیمه باجی)، همسایه طماع و خلافکارش (سمسارباشی)، یاور افسانه‌ای‌اش (نخودی) و نوه‌هایی که هرکدام از شهری یا کشوری به سراغش می آیند، برای بچه‌ها و بزرگترها، از مفاهیمی چون عواطف خانوادگی، دوستی، نشاط، همکاری، هوشمندی، میراث فرهنگی، مدیریت بحران و... قصه می‌گوید. با توجه به تنوع آثاری که در اکران عید فطر در نظر گرفته شده است همچنین پایان فصل امتحانات به نظر می رسد بار دیگر رونق به گیشه سینما بازگردد.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: اکران فیلم سینما