کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نوستالژي هاي جوانان دهه شصت يكي پس از ديگري فراموش مي شوند

خداحافظ buzz !

پول نیوز , 20 خرداد 1397 ساعت 9:41

گروه فناوری: ياهو مسنجر كمتر از 40 روز ديگر از دسترس خارج مي شود. نه فقط براي متولدين دهه شصت بلكه براي آن ها كه اوايل 70 يا اواخر 50 به دنيا آمده بودند، چت كردن فقط يك معنا داشت؛ ياهو مسنجر!


از زماني كه كيس هاي نقره اي در ايران براي وصل شدن به اينترنت دايال آپ كلي سر و صدا مي كردند تا همين چند سال پيش ياهو مسنجر براي خودش برو بيايي داشت. خيلي از ايموجي هاي سابق و استيكرهاي كنوني در ياهو مسنجر به دنيا آمدند و امروز به هزار شكل آپديت شده و دست به دست مي شوند. Buzz  هم از آن فراموش نشدني هاي اين نرم افزار قديمي بود. وقتي كه كاربري هنگام مكالمه يا چت كردن در ارسال پاسخ تاخير مي كرد، كاربر مقابل با فرستادن buzz  صفحه مانيتور مخاطف خود را اصطلاحا مي لرزاند و به نوعي انتظار خود اعلام مي كرد. امروز در حالي ياهو خبر از پايان كار مسنجر قديمي و محبوب خود مي دهد كه به سختي مي توان فراموش كرد كه تا همين چند سال پيش مفهوم استيكر بوسه يا همان  دو نقطه ستاره در اين اپ تعريف شده بود. نرم‌افزار خاطره‌انگیزي كه اواخر سال  ۱۹۹۰ از طرف شرکت یاهو منتشر شد و خیلی زود در کشور‌های آسیایی - اقیانوسیه طرفداران زیادی براي خود دست و پا كرد. طرفداراني كه ديري نپاييد كه از ياهو به فيس بوك و از فيس بوك به وايبر و در نهايت به تلگرام و واتس اپ كوچ كردند. 

برخي معتقدند اگر ياهو مسنجر از قالب قديمي خودش دست مي كشيد و به سمت پيام رسان هاي جديد متمايل مي شد، چنين سرنوشتي در انتظارش نبود چرا كه در برهه کنونی، یاهو مسنجر قابلیت نوآورانه ای برای نداشت و حتي اتصال به آن در مقايسه با ساير برنامه ها به سختي انجام مي شد. البته اين اولين بار نيست كه خبر تعطيلي  مسنجرِ یاهو  اعلام مي شود. خرداد سال 95 هم منابع خارجي خبر دادند كه ياهو اعلام كرده كه اين پیام‌رسان را در تاریخ ۵ آگوست به صورت رسمی تعطیل می‌کند و اما خبري نشد. واقعيت اين است كه مهم نيست اين خبر اينبار چقدر از كاغذ فاصله گرفته و عملي مي شود، مهم اين است كه فراموش نكنيم، تكنولو‍ژي بي رحم تر از اين حرف هاست كه دلش به حال خاطرات ما بسوزد. گفتني است اگر نگران آرشيو چت هاي سال هاي دور خود در ياهو مسنجر هستيد بايد دست بجنبانيد. به گزارش پول نيوز شركت ياهو در بيانيه كوتاه خود اعلام كرده كه كاربران اين مسنجر مي توانند پس از وارد کردن مشخصات شناسه کاربری یاهومسنجر و کلمه عبور آن و دادن يك ايميل معتبر، آرشیو کل گپ های خود را تا 17 جولاي دريافت كنند.


کد مطلب: 151823

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/151823/خداحافظ-buzz

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir