کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علی لاریجانی: ترامپ قلمرو سیاست را با تره‎بار عوضی گرفته

دفاع تمام قد رئیس مجلس از صالحی

ایرنا , 20 خرداد 1397 ساعت 10:35

گروه سیاسی: رئیس مجلس سخنان اخیر ترامپ را «ژاژ و پریش» در حوزه سیاست خواند که صدر و ذیل آن تناسبی با هم نداشت و افزود: مانعی ندارد که او در این خوش خیالی بماند که در عین تحریم ها علیه ایران، مدعی گفت و گوی جدیدی با ایران شود! او قلمرو سیاست را با چانه زنی تره بار عوضی گرفته است!


علی لاریجانی نطق امروز خود را با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم در لیالی قدر و همچنین تقدیر از همت بلند ملت در روز قدس آغاز کرد و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام، گفت: ایشان به خوبی عظمت راه امام را بیان داشتند که تاثیر سیره امام علی بود. هشدارهای رهبری در مساله هسته ای نیز، هم برای اروپا حائز اهمیت بود هم برای بخش های هسته ای ایران. دستورات ایشان به قاعده و به موقع بود و آقای صالحی باید با جدیت این دستورات را به انجام برساند.

وی در ادامه به اهانت صورت گرفته علیه صالحی در حاشیه راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و ادامه داد: توهین به ایشان به هیچ وجه درست نبود. آقای دکتر صالحی، فردی دانشمند و مخلص و آگاه به امور هسته ای است که باید قدر او را دانست. اهانت به ایشان و اصولا هر نوع هتک حرمتی خلاف عقل و اخلاق است.

رئیس مجلس سفرهای اخیر نتانیاهو به اروپا را «دوره گردی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای جلب همراهی اروپا با آمریکا» خواند و افزود: این رژیم ماجراجو به دنبال بحران دیگری در منطقه است تا بر مشکلات داخلی خود سرپوش بگذارد. او سپس خطاب به سردمداران اروپا متذکر شد: مسئولین جمهوری اسلامی منتظر وعده‎های ناتمام اروپا نمی مانند؛ زمان رو به پایان است. اگر اروپا می خواهد با برجام همراهی کند، باید تصمیمش را سریعتر اعلام کند، در غیر اینصورت جمهوری اسلامی گام های هسته ای و دیگر گام های خود را بر خواهد داشت.

رئیس قوه مقننه همچنین از دولت خواست طراحی جدید اقتصادی کشور را با شرایط پیش رو ارائه دهد. همچنین کمیسیون برنامه و بودجه با نشست هایی با سازمان برنامه و بودجه، سیمای روشنی از نحوه عمل جدید دولت حاصل کند. لاریجانی که روزگاری سکان مذاکرات هسته ای را بر عهده داشت، سخنان اخیر ترامپ را «ژاژ و پریش» در حوزه سیاست خواند که صدر و ذیل آن تناسبی با هم نداشت و افزود: به نظر می رسد که ایشان حالات سیاسی را با حالات شعف انگیز روانی خلط نموده است.

مانعی هم ندارد که در این خوش خیالی بماند که در عین تحریم ها علیه ایران، مدعی گفت و گوی جدیدی با ایران شود! او قلمرو سیاست را با چانه زنی تره بار عوضی گرفته است! او چطور از یکسو برجام را بی توجه به تعهدات اخلاقی و حرفه ای زیر پا می گذارد و از سوی دیگر توقع دارد که در برابر این ژاژ خواهی‎ها، کسی وقعی به او بنهد! او در پایان تاکید کرد: آمریکا مطمئن باشد که ملت ایران با اراده قوی‎تر تحت هدایت مقام معظم رهبری به راه خویش ادامه خواهد داد.


کد مطلب: 151831

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/151831/دفاع-تمام-قد-رئیس-مجلس-صالحی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir