کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رییس شورای اسلامی شهر تهران:

انتظار مردم از ما مسئولان عمل به گفتارمان است

فارس , 20 خرداد 1397 ساعت 10:45

گروه سیاسی: رییس شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری ایام گذشته لیالی قدر ضمن تاکید بر پیمودن راه امیرمومنان اظهار داشت: اگر ما مدعی هستیم که سیره علوی، الگویی جهانی وماندگار برای اداره جامعه بشری است باید به آن عمل کنیم انتظار مردم از ما بجای سخن گفتن فراوان ، اندکی عمل است.


محسن هاشمی  پیش از آغاز شصت و هفتمین جلسه شورا با یادآوری ایام سپری شده قدر از این شبها و به تعبیر بزرگان به عنوان آغاز سال تقدیری انسان ها یاد کرد و افزود:  آنچه که در شب قدر برای فرد مقدر می شود در طول سال مابین دو شب قدر، محقق می شود که امیدواریم در شب قدر امسال خیر وعافیت برای شهروندان و مردم ایران در این شرایط پرالتهاب رقم خورده باشد و شاهد سال معنوی پرباری باشیم.

رییس شورای شهر تهران در ادامه به سالروز شهادت امیرمومنان، علی مرتضی علیه السلام نیز اشاره داشت و گفت: سخن گفتن از علی ساده است و عمل کردن به سیره او دشوار، در این روزها وشبها شاهد بودیم که سخنرانان بسیاری از عدالت علی، جوانمردی او، تقوا و زهد وپارساییش، صبر وتحملش نسبت به مخالفان ، مهربانی با ضعفا و ستاندن حق مظلومان از ظالمان سخن گفتند اما هرسخنی که گفته شد ، این سئوال را در ذهن افکارعمومی پررنگ تر کرد که چرا ما بدین اندازه با عمل علی فاصله داریم و چرا این شکاف هر روز وهرسال عمیقتر می گردد.

وی ادامه داد: اگر ما مدعی هستیم که سیره علوی، الگویی جهانی وماندگار برای اداره جامعه بشری است ، چرا خود در عمل به آن کم توجهیم و کمتر نشانی از عملکرد امیرمومنان در عمل ما هویداست؟ محسن هاشمی با بیان اینکه انتظار مردم از ما مسئولان این است که بجای سخن گفتن فراوان ، اندکی عمل کنیم  ادامه داد: " دوصد گفته ، چون نیم کردار نیست".

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به روزجهانی قدس اظهار داشت: روزی که بعنوان نماد و سمبل وحدت در جهان اسلام در احقاق حق مردم مظلوم فلسطین ، از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی نامگذاری گردید و 4 دهه است که هر سال مسلمانان روزه دار در سراسر جهان بخصوص مردم ایران، با حضور پرشور خود این روز را گرامی می دارند. وی افزود: در کنار زیبایی و عظمت راهپیمایی روزجهانی قدس ، متاسفانه شاهد برخی حرکات وحدت شکنانه وتفرقه انگیز توسط گروهی معدود از افراد بودیم.

هاشمی با بیان اینکه فلسفه و روح حاکم بر روز قدس ، وحدت و همنوایی بر روی اصولی که نه تنها شیعیان و هواداران انقلاب اسلامی ، بلکه همه مسلمانان وپیروان فرق و مذاهب گوناگون جهان اسلام را پیرامون محور دفاع از فلسطین و مسجد الاقصی گرد بیاورد گفت:  پس بدترین ضربه به این نمایش جهانی وحدت، کوبیدن بر طبل تفرقه و وحدت شکنی و دمیدن به آتش اختلافات ودشمنی های داخلی است.

وی ادامه داد: متاسفانه در این میان، نه تنها به رهنمودهای ماندگار امام خمینی مبنی بر وحدت کلمه ، کم توجهی شد بلکه تاکیدات موکد مقام معظم رهبری نیز بر حفظ یکپارچگی ، اتحاد و یکصدایی مردم ومسئولان در برابر دشمنان قسم خورده جهان اسلام وایران اسلامی نیز نادیده گرفته شد که امیدواریم کسانی که مدعی ولایتمداری هستند ، خود پیشرو حفظ وحدت باشند.


کد مطلب: 151834

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/151834/انتظار-مردم-مسئولان-عمل-گفتارمان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir