به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۵۱۸۳۵

11 ملوان ایرانی سرگردان در اقیانوس هند

گروه جامعه: یک لنج ایرانی که نزدیک بندر کراچی دچار حادثه شده و 11 ملوان آن در آب‌های اقیانوس هند به دام افتاده بودند، توسط نیروی دریایی پاکستان نجات یافتند.
11 ملوان ایرانی سرگردان در اقیانوس هند
یک لنج ایرانی در فاصله 230 کیلومتری آب های پاکستان نزدیک بندر کراچی دچار حادثه شده بود و 11 ملوان که در آب‌های اقیانوس هند به دام افتاده بودند نجات یافتند. نیروی دریایی پاکستان به محض اطلاع یافتن از حادثه برای کشتی ایرانی به سرعت وارد عمل شد و تمام سرنشینان این کشتی با بالگرد نجات یافته به بندر کراچی انتقال پیدا کردند. با اینکه هوا نامساعد بود اما بالگردهای نیروی دریایی پاکستان موفق شدند تمام سرنشینان کشتی ایرانی را نجات دهند.

بر اساس اطلاعیه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی، اقدامات لازم برای انتقال این صیادان به ایران در دست انجام است. سفارت پاکستان در ایران نیز روز شنبه با صدور بیانیه مطبوعاتی در این خصوص اعلام کرد: پس از دریافت اطلاعات درباره مشکل فنی در قایق ماهیگیران حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی پاکستان واکنش نشان داده و با استفاده از دو بالگرد بلافاصله به جست و جوی محل مورد نظر و عملیات نجات ماهیگیران اقدام کرد.

عملیات نجات ماهیگیران ایرانی 1.5 ساعت به طول انجامید و سپس تمامی سرنشینان قایق ایرانی به سلامت به بندر کراچی منتقل شدند. در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور همسایه و برادرند و نیروی دریایی دو کشور همواره نقش مهمی را برای تعمیق روابط دوجانبه ایفا کرده اند. کشتی های نیروی دریایی ایران و پاکستان به طور منظم از بنادر دو کشور بازدید می کنند.
مرجع : فارس
برچسب ها: ملوانان ایرانی