کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاسبان تخریب

20 خرداد 1397 ساعت 12:12


گروه سیاسی-رسانه ها: روزنامه قانون نوشت: «راهپیمایی روز قدس برگزار شد اما حاشیه‌هایش هنوز ادامه دارد. در روزی که جامعه ایران همه یکصدا با اتحاد شعار حمایت از قدس اشغالی را سر می دادند عده ای اندک در این راهپیمایی به دنبال استفاده سیاسی خود بودند و با انجام رفتارهایی خارج از عرف به تضعیف جایگاه مسئولان و قوا پرداختند و تعدادی جایگاه مجلس و قانونگذاری را تضعیف و عده ای دیگر به معاون رییس جمهور توهین کردند.ماجرا از این قرار است در این راهپیمایی که با حضور مردم و مسئولان برگزار شد، زمانی که علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در مسیر راهپیمایی حضور پیدا کرد، عده ای از حاضران با توهین او را دروغگو خواندند و نسبت به او بی حرمتی کردند.صالحی اما از تهمت هایی که به او زده شد برافروخته شد و رو به شعار دهندگان کرد و از آنها خواست که با ادب باشند.این داستان شاید بسیار ساده به نظر برسد اما این که یک مقام مسئول را این‌ گونه در یک راهپیمایی وحدت بخش مورد هتک حرمت قرار دهند و او نیز به آنها یادآوری ادب کند موضوعی دردناک است.»

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «متاسفانه بازار داغ رقابت های سیاسی به گونه ای شده که عده ای برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود همه چیز حتی اخلاق را قربانی مقاصد سیاسی خود می کنند. این اولین بار نیست که از این دست اتفاقات در کشور رخ می دهد. به نظر نمی رسد این اتفاقات خودسری بوده باشد و شواهد این گونه می‌گوید که این گونه توهین ها از سوی برخی طرفداران و فعالان یک جناح خاص در ادوار مختلف تکرار شده است. در مجلس نهم نیز یکی از نمایندگان افراطی مجلس، صالحی را به دفن در سیمان تهدید کرده بود؛ موضوعی که با واکنش علی‌اکبر صالحی روبه رو شد. در روزهایی که کشور نیازمند وحدت و اتحاد بین مردم و مسئولان است، برخی در رسانه‌های‌شان و برخی در رفتار و شعارهای‌شان به دنبال این هستند که این وحدت شکل نگیرد؛ موضوعی که باید دید تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. 

پشت پرده حاشیه‌سازی
گفتنی است این نوع رویکرد تازگی ندارد و در موضوع حمله به سفارت عربستان نیز همه به خاطر داریم چگونه زمانی که توجه همگان به فاجعه منا بود و جهانیان سعودی‌ها را زیر فشار قرار داده‌ بودند، جماعتی از همین جنس بازی را به نفع سعودی‌های کودک‌کش عوض کردند و انگشت اتهام را به سمت کشور ما تغییر جهت دادند. بی‌شک این که گفته شود این جماعت خودسر یا دلسوخته‌اند ادعایی خنده‌دار است و باید ریشه‌یابی شود تا دریابیم سرنخ ماجرای این طائفه به کجا منتهی می‌شود.نکته‌ قابل‌ تامل دیگر آزادی عمل این جماعت است. چگونه می‌شود جماعتی که به راحتی به مسئولان هجمه آورده و در مساله‌ای مهم مانند روز قدس زحمات حاکمیت را زیر سوال می‌برند و حاشیه را بر متن سوار می‌کنند چگونه به راحتی در جامعه ما پرسه می‌زنند؟ مردم منتظر برخورد مسئولان امر با این جماعت و اعلام گزارش به افکار عمومی می‌مانند. از طرفی نیز دلسوزنماها بدانند دوره بزن در رو تمام شده‌ است و آنهایی که تصور دارند با این نوع شوآف‌ها می‌توانند بازی را به نفع خود تمام کنند باید بدانند که ملت ایران هوشیارند و در زمانی لازم، تصمیم مناسب را اتخاذ خواهند کرد.»گروه سیاسی-رسانه ها: 


کد مطلب: 151854

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/151854/کاسبان-تخریب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir