به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۱۵۱۸۸۱

دلواپسان فقط صدایشان بلند است و بس!

گروه سیاسی: راهپیمایی امسال روز قدس یک حاشیه پر رنگ داشت و آن هم توهین به علی اکبر صالحی بود ماجرا از آن جا شروع شد که به هنگام حضور علی اکبر صالحی در تظاهرات روز قدس در تهران، شماری از افراد به نزدیکی وی می روند و شعارهای تندی از جمله «مرگ بر خائن»، «مرگ بر وطن فروش» و «مرگ بر منافق» علیه وی سردادند.
 
در این بین صالحی روبه یکی از شعار دهندگان می گوید: «خیلی بی ادب هستی. ادب داشته باش. مردک. ای بی ادب» اولین واکنش را الیاس حضرتی نشان داد، نماینده مردم تهران و مدیرمسئول روزنامه اعتماد نوشت: جفا ديدن و ملامت كشيدن صفت مردان خدا بوده است. برادرانه توصيه مي‌كنم كه از اتفاق امروز چيزي در دل نگيريد و ذره‌اي از عقيده و مرام خود دست نكشيد. تا این که صالحی با این پُست اینستاگرامی به نوعی هتاکان را به خدا واگذار کرد:
حسام الدین آشنا هم این گونه از صالحی حمایت کرد: آگاهی از دستاورد‌های غیرنظامی سازمان انرژی اتمی در دوران ۱۳۹۲-۱۴۰۰ کسانی را شرمنده خواهد کرد که ناآگاهانه علیه رئیس آن شعار دادند و کسان دیگری رارسوا خواهد کرد که آگاهانه این طراحی را انجام دادند.
علی لاریجانی هم در جلسه مجلس گفت: باید قدر ایشان (صالحی) را دانست و اصولا توهین به هرکس در اینگونه مجامع ملی خلاف عقل و اخلاق است
محمد تقی رهبر عضو جامعیت روحانیت مبارز هم در این باره گفت: حمله به شخصیت ها در راهپیمایی روز قدس، «گناه، سخیف، زشت، تندروانه و جاهلانه» است.
اسحاق جهانگیری هم در حمایت از صالحی نوشت: مردم ایران نشان داده‌اند که همواره قدردان خدمات و تلاش های خدمتگزاران صدیق خود بوده و در روزهای سخت پشتیبان آنها هستند
حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس اما صریح تر پشت صالحی در آمد و نوشت: دکتر صالحی را با هر معیاری بسنجیم یک قهرمان ملی است که در تمامی مقاطع کلیدی معاصر کشور نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. 
وزیر دادگستری علیرضا آوائی هم نوشت: کیست که اندک بهره ای از آموزه های انسانی و دینی برده باشد و از شنیدن این خبر، متاسف و محزون نگردد.
در تازه‌ترین واکنش صالحی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: عباراتی که به‌کار گرفته می‌شود، عبارات سنگینی است. اینکه می‌گویند وطن‌فروش، خائن، دروغگو و... اینها عباراتی نیست که بگوییم در چارچوب نقد است. به هر حال امیدوارم تنبهی ایجاد شود.. ما باید مترصد باشیم و اجازه ندهیم که این اتفاقات رخ دهد. از طرفی این افراد در حد یکی دو نفر هستند که فقط صدایشان بلند است و عدد قابل توجهی نیستند.
برچسب ها: دلواپسان برجام