به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۱۵۱۸۸۴

"امضای میکروبی" برای شناسایی مجرمان

گروه علم و فناوری: پژوهشگران آمریکایی ادعا می‌کنند که شاید در آینده، شناسایی مجرمان با استفاده از میکروب‌های بدن آنها ممکن شود.
"امضای میکروبی" برای شناسایی مجرمان
تحلیل اثر انگشت یا DNA، روش‌های معمول شناسایی مجرمان هستند اما پژوهش جدیدی نشان می‌دهد شاید ردیابی مجرمان با استفاده از میکروب‌هایی که در صحنه جرم به جا گذاشته‌اند، ممکن باشد.تعداد میکروب‌های درون بدن و روی پوست انسان‌ها، با تعداد سلول‌های آنها برابر هستند. انسان ها در هر ساعت، حدود 36 میلیون سلول میکروبی منتشر می‌کنند که می‌تواند سرنخی را برای شناسایی فرد مورد نظر فراهم کند.پژوهشگران "دانشگاه ایلینوی در شیکاگو" (UIC)، در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که می‌توان با ردیابی میکروب‌هایی که مجرمان در صحنه جرم باقی می‌گذارند، آنها را شناسایی کرد. آنها روشی به نام "امضای میکروبی" (microbial signature) ابداع کرده‌اند که می‌تواند در کنار اثر انگشت و DNA، برای شناسایی مجرمان مورد استفاده قرار گیرد."جرد همپتون مارسل" (Jarrad Hampton-Marcell)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما در ابتدا دریافتیم در بدن هر شخص، اجتماعی از ریز ارگانیسم‌ها وجود دارد. اگر امضای میکروبی یک نفر، از محل زندگی و محیط اطراف او به دست آید، به شناسایی او در میان دیگر افراد کمک خواهد کرد و می‌تواند مدرک مهمی برای تحقیق و بررسی باشد.

بررسی‌ها نشان دادند که محیط میکروبی با وجود یا غیبت افراد در فضایی که حضور داشته‌اند، شکل می‌گیرد. پژوهشگران با انجام چند بررسی در کفش و تلفن همراه افراد گوناگون نشان دادند میکروب های فردی به وسایل شخصی منتقل می‌شود. به این ترتیب، در آینده نزدیک می‌توان با استفاده از اثر باکتری‌ها و موجودات ریزی که مجرمان در صحنه جنایت به جا می‌گذارند، آنها را شناسایی کرد.با اینکه پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد اما محققان امیدوارند در آینده بتوان از این روش برای ردیابی مجرمان استفاده کرد.نتایج این پژوهش، در نشست سالانه "انجمن میکروبیولوژی آمریکا" (ASM) در آتلانتا ارائه شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: میکروب بدن امضا