کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش‌های گسترده به انتشار تصاویر حمید بقایی

20 خرداد 1397 ساعت 21:10

گروه سیاسی: انتشار عکس‌هایی از حمید بقایی توسط کانال تلگرامی «دولت‌ بهار» جهت اثبات وخیم بودن وضعیت جسمانی وی به دلیل اعتصاب غذا، واکنش‌های فراوانی را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی اعم از هواداران محمود احمدی‌نژاد و حتی مخالفان و منتقدان وی در پی داشت.


حمیدرضا بقایی، معاون سابق محمود احمدی‌نژاد که حکم ۱۵ سال حبس و پرداخت جریمه ۴۳ میلیارد تومانی وی در ماه‌‌های پایانی سال گذشته در دادگاه تجدید نظر تائید شده بود، از اولین روزهای انتقال به زندان اعلام اعتصاب غذا کرده بود. وی روز شنبه ۱۹ خرداد (۹ ژوئن) پس از ۶ روز مرخصی با بدرقه محمود احمدی‌ نژاد و همراهان وی به زندان بازگشته است. دولت بهار با وخیم خواندن وضعیت جسمانی حمید بقایی می‌گوید که پزشکانی که وی را معاینه کردند بر ضرورت «آغاز دوره درمان شش ماهه و ریکاوری» در اسرع وقت تاکید کرده اند. دولت بهار اعلام کرد که مسئولان زندان به حمید بقایی وعده تمدید دوران مرخصی را داده بودند اما این وعده عملی نشد. کاربران شبکه‌های اجتماعی از هواداران محمود احمدی‌نژاد تا زندانیان سابق سیاسی منتقد و مخالف و اصولگرایان مخالف احمدی‌نژاد نیز نسبت به این تصاویر واکنش نشان دادند.

حسن رونقی ملکی، فعال دانشجویی که خود از سال ۸۸ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و ارتباط با سازمان‌های خارجی بازداشت و تا سال گذشته در زندان به سر می‌برد و به دلیل اعتصاب غذا و وضعیت نامناسب جسمانی یک کلیه خود را از دست داد، درباره عکس‌های منتشر شده از حمید بقایی می‌گوید:‌ «تصاویر حمیدبقایی بسیار دردناک هستند! بخصوص زمانی که به این نتیجه برسی که حقوق بشر و حقوق شهروندی هم در این کشور آلوده و رانتی شده است...» برخی دیگر از کاربران با تاکید بر مخالفت و انتقاد شدید خود به همراهان محمود احمدی‌نژاد از جمله حمید بقایی، بر داشتن حق دادگاه عادلانه و علنی تاکید کردند. برخی نیز با تاکید بر مجرم بودن حمید بقایی از قوه قضائیه ایران خواستند تا با برگزاری دادگاه علنی، به اتهامات وی به‌ صورت «شفاف» رسیدگی کند. حمیدرضا بقایی که پس از منتقل شدن به بیمارستان در فروردین ماه امسال مجددا دست به اعتصاب غذا زده بود و ۸۰ روز در اعتصاب به سر می‌برد، «رسیدگی عادلانه به پرونده و موافقت مقامات قضایی با اعاده دادرسی و برگزاری دادگاه علنی» را شروط خود برای پایان به این اعتصاب غذا خوانده بود.


کد مطلب: 151898

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/151898/واکنش-های-گسترده-انتشار-تصاویر-حمید-بقایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir