کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مخالفان روحانی از تضعیف دولت آسیب می‌بینند

رویداد24 , 21 خرداد 1397 ساعت 13:47

گروه سیاسی: مخالفت با دولت مستقر این روزها به اوج خود رسیده است. خروج آمریکا از برجام دلیلی شد تا برخی از موافقان دولت هم به صف منتقدان بپیوندند. با این حال برخی چهره‌های سیاسی معتقدند هجمه به دولت در شرایط کنونی، محاسبه‌ای اشتباه است و چناچه فشارهای موجود به سقوط دولت روحانی منجر شود؛ آسیبی که به کشور وارد می‌شود که جبران آن ممکن نیست.


مصطفی درایتی با اشاره افزایش فشارها علیه دولت و تشریح وضعیت فعلی کشور  گفت: از نظر بین المللی در شرایط سختی قرار داریم؛ به طوری که هر محاسبه اشتباه هزینه‌افزاست و این هزینه تنها شامل دولت نخواهد شد بلکه افرادی که در شرایط فعلی قصد فشار به دولت را دارند نیز از تضعیف دولت روحانی متضرر خواهند شد.او افزود: برخی جریان‌ها در شرایط فعلی امکاناتی را در اختیار دارند، اما درک دقیقی از عمق رفتار مردم و حتی نقدهایی که مردم به دولت وارد می کنند، ندارند. در نتیجه بر اساس پیش‌فرض‌های خود به رفتاری دست می‌زنند که حاصل و نتیجه آن، ضد خواست ابتدایی آنهاست. درست مانند رفتاری که در دی ماه سال گذشته شاهد آن بودیم.درایتی گفت: امروز دولت روحانی تنها امید بقای کشور و حفظ شرایط موجود از نظر مردم است و سقوط دولت روحانی به حل مسائل مختلف پیش روی جامعه منتهی نخواهد شد.عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تاکید کرد چناچه فشارهای موجود به سقوط دولت روحانی منجر شود؛ شرایط کشور آسیبی که به کشور وارد می‌شود، غیر قابل محاسبه خواهد بود.

وی در ادامه گفت: البته این تنها احتمال است که مخالفان دولت به دنیال فشار به روحانی برای برکناری او باشند اما اگر این احتمال در ذهن رقبای دولت باشد شرایط کشور در دوران پسا روحانی به شدت سخت‌تر خواهد بود.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز موقعیت کشور دشوارتر از آن است که با رفتن یکی و آمدن دیگری بتوان مشکلات را حل کرد. از این رو باید تلاش کرد نوعی وحدت در بین نیروهای سیاسی نه در حمایت از دولت، بلکه در حمایت از منافع ملی به وجود بیاید.درایتی تاکید کرد: ترامپ در شرایطی از برجام خارج شده است که اعلام کرده ایران در مذاکرات هسته‌ای سر آمریکا کلاه گذاشته است، در نتیجه با خروج از توافق هسته‌ای به دنبال امتیازهای بیشتری از تهران است تا بتواند در آینده موقعیت سیاسی خود راتثبیت کند. در این شرایط آیا عبور جناح‌های مخالف دولت از دولت قانونی روحانی امری عاقلانه نیست.


کد مطلب: 151961

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/151961/مخالفان-روحانی-تضعیف-دولت-آسیب-می-بینند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir