کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر صنعت: دلیل گرانی خودرو را نمی‌دانم!

تسنیم , 21 خرداد 1397 ساعت 14:15

گروه اقتصادی: معاون وزیر صنعت گفت: هیچ نوع مانعی برای انجام ثبت سفارش خودرو توسط نمایندگی‌ها انجام نشده حال اینکه چرا قیمت این محصولات در بازار گران شده است بنده فرصتی برای بررسی دلیل این امر نداشتم.


مجتبی خسروتاج امروز در نشست خبری در خصوص سامانه خرید و فروش ارز (نیما) اظهار کرد: نرخ 4200 تومانی ارز تغییری نخواهد داشت و براساس ثبت سفارش‌های انجام شده به واردات کالا اختصاص می‌یابد هرچند که اخیرا درخواست تعیین اولویت‌هایی برای واردات ارز شده است. وی در خصوص واردات غیرقانونی 6400 خودرو خارجی بدون انجام ثبت سفارش در سال گذشته گفت: این تعداد خودرو درست است که به صورت قانونی وارد کشور نشده بود، اما عوارض گمرکی توسط وارد کنندگان آنها پرداخت شده بود. بنابر این نمی‌توان واژه قاچاق را درباره آنها به کار برد اما ورد آنها به کشور غیرقانونی بود که اطلاعات این موضوع در اختیار دستگاه اطلاعاتی سازمان حمایت و تعزیزات و... قرار گرفت.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین درباره خروج آمریکا از برجام و ادامه وضعیت تجارت کشور در این شرایط گفت: در سالهایی که با اتحادیه اروپا نیز ارتباطات مناسبی نداشتیم و ظرفیت‌های جهانی ما به این شکل نبود توانستیم فعالیت خود را ادامه دهیم. وی افزود: مواضع سیاسی اتحادیه اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام خوب بوده است اما اروپا با شرایطی روبرو شده است که به هیچ وجه با آن مواجه نبوده است.

خسروتاج تصریح کرد: مجموعه مقرراتی در بازار اتحادیه اروپا مبنی بر سرمایه‌داری و بازار آزاد حاکم است که نمی‌ـواند به شرکتهای خصوصی و حتی شرکتهای دولتی و حتی شرکتهایی که بخش کوچکی از آن خصوصی باشد دستور دهد؛ براین اساس شرکتها براساس منافع خودشان اقدام به تصمیم‌گیری درباره همکاریها با ایران خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار گفت: بخشی از دلایل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در بازار متاثر از نظام عرضه و تقاضا است، در حالی که نظارتها در قیمت و عرضه و تقاضا در بازار وجود دارد، اما شرایط فعلی نشان می‌دهد که اخبار سیاسی - اجتماعی و حتی عرضه‌های کاذب ابعاد روانی نامناسبی در بازار ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: وقتی سرمایه‌های سرگردان در کشور ببینند که بازارهای موازی شرایط مناسبی وجود ندارد و نمی‌تواند خرید و فروش سکه و ارز یا مسکن انجام دهند ممکن است به سمت بازارهای دیگر از جمله خودرو بروند. معاون وزیر صنعت تاکید کرد: هیچ نوع مانعی برای انجام ثبت سفارش خودرو توسط نمایندگی‌ها انجام نشده حال اینکه چرا قیمت این محصولات در بازار گران شده است بنده فرصتی برای بررسی دلیل این امر نداشتم.


کد مطلب: 151975

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/151975/معاون-وزیر-صنعت-دلیل-گرانی-خودرو-نمی-دانم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir