به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۱۵۲۰۴

قهرماني جالب بايرن‌مونيخ در سوپرجام اروپا

گروه ورزشي: تيم فوتبال بايرن مونيخ در ديداري ديدني و جالب در ضربات پنالتي با پيروزي مقابل چلسي قهرمان سوپرجام اروپا شد.
قهرماني جالب بايرن‌مونيخ در سوپرجام اروپا
تيم‌هاي فوتبال بايرن مونيخ و چلسي فينال سوپرجام اروپا را در ورزشگاه ادن آره‌نا شهر پراگ جمهوري چک و در حضور 21 هزار تماشاگر برگزار کردند که در پايان بايرن مونيخ پس از تساوي دو بر دو در وقت‌هاي معمول مقابل چلسي با پيروزي در ضربات پنالتي با نتيجه پنج بر چهار عنوان قهرماني را بدست آورد. فرناندو تورس مهاجم اسپانيايي چلسي اولين گل بازي را در دقيقه 8 به ثمر رساند و شاگردان مورينيو نيمه اول را با اين برتري به پايان رساندند.

در ابتداي نيمه دوم شاگردان گوارديولا براي جبران نتيجه، بازي را هجومي آغاز کردند که فرانک ريبري هافبک فرانسوي مونيخي‌ها در اولين خطر اين تيم با شوتي ديدني از پشت محوطه جريمه در دقيقه 47 قفل دروازه چک را گشود تا نتيجه يک بر يک شود. بازي تا 5 دقيقه به پايان 90 دقيقه قانوني با نتيجه تساوي ادامه داشت که راميرس هافبک چلسي در صحنه‌اي بر روي ماريو گوتزه خطا کرد و با دريافت کارت زرد دوم از بازي اخراج شد تا آبي‌ها 10 نفره شوند.

در نهايت نتيجه تساوي تا پايان وقت‌هاي قانوني ادامه يافت و بازي به وقت‌هاي اضافه کشيده شد. در 15 دقيقه اول بازهم چلسي بود که از بايرن پيش افتاد. ادن هازارد در دقيقه 93 شوتي محکم را روانه دروازه نوير کرد و اشتباه دروازه‌بان ملي‌پوش ژرمن‌ها گل دوم را براي چلسي به همراه داشت. در ادامه باوارايي‌‌ها حملات گسترده‌اي را بر روي دروازه پيتر چک تدارک ديدند اما ثمري براي اين تيم نداشت و بازي در نيمه اول وقت‌هاي اضافه به پايان رسيد.

در نيمه دوم وقت‌هاي اضافه حملات گسترده و دامنه‌دار بايرن باز هم فشار زيادي را به شاگردان مورينيو وارد کرد که عکس العمل‌هاي خيره‌کننده پيتر چک، شاگردان پپ را ناکام گذاشت، اما در دقيقه 121 در شرايطي که تنها 10 ثانيه به پايان بازي مانده بود خاوي مارتينز موفق به گلزني شد تا بازي با نتيجه تساوي دو بر دو به پايان برسد و ضربات پنالتي در نهايت تيم پيروز ميدان را معرفي کند.

در ضربات پنالتي، مونيخي‌ها تمام ضربات خود را به گل تبديل کردند اما لوکاکو آخرين ضربه پنالتي چلسي را از دست داد تا در نهايت بايرن مونيخ قهرمان سوپرجام شود و گوارديولا هشتمين پيروزي خود مقابل مورينيو را بدست آورد. اين اولين قهرماني بايرن در سوپرجام اروپا بود و سرانجام پپ طلسم ناکامي باوارايي‌ها را باطل کرد.