به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۵۲۰۵

اوباما: فقط قصد تنبیه حكومت سوریه را داریم

گروه بين‌الملل: رييس جمهور آمريكا تاكيد كرد هنوز در مورد حمله نظامي به سوريه تصميم نهايي را نگرفته است.
اوباما: فقط قصد تنبیه حكومت سوریه را داریم
به گزارش ايرنا، باراك اوباما در يك گفتگوي كوتاه خبري در كاخ سفيد به خبرنگاران گفت هنوز تصميم نهايي در مورد حمله به سوريه را نگرفته است اما در نظر دارد اقدامي محدود و مشخص در واكنش به حمله شيميايي هفته گذشته در اطراف دمشق انجام دهد. باراك اوباما اظهار داشت: حمله شيميايي هفته گذشته يك چالش براي جهان و تهديد عليه امنيت ملي آمريكا محسوب مي شود.

اوباما معتقد است اين حمله اگر انجام شود به منظور تنبيه دولت سوريه است تا از حملات شيميايي بعدي دولت سوريه پيشگيري شود. اوباما اين توضيحات را بعد از آن داد كه وزارت خارجه آمريكا بيانيه اي را مبني بر اطمينان از استفاده از سلاح هاي شيميايي توسط ارتش دولت سوريه منتشر كرد.

برخي نمايندگان كنگره معتقد هستند اوباما با گفتن اين حرف كه استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه خط قرمز وي است براي خود و آمريكا دردسر درست كرده است. برخي ديگر از نمايندگان كنگره هم اين سوال را مطرح كرده اند كه آيا حمله چند روزه به سوريه اساسا معناي تنبيه دولت سوريه را مي دهد و باعث مي شود كه دولت سوريه ديگر از سلاح شيميايي استفاده نكند و اينكه آيا پنتاگون كه در حال حاضر ۸۵ ميليارد دلار بودجه اش كاهش يافته توان مالي وارد شدن به اين جنگ را دارد.

در همين حال سازمان ملل امروز مجددا اعلام كرد كه هنوز نتايج آزمايش هاي بازرسان سازمان ملل در سوريه مشخص نيست و نمي توان با قطعيت گفت حمله شيميايي در سوريه رخ داده است.