به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۵۲۰۷

هزینه درمان سرطان 5 برابر شده است

گروه جامعه: معاون قوانین مجلس یکی از دلایل ناکارآمدی بیمه های همگانی در ارائه خدمات درمانی به مردم را، ناشی از دو تا بودن سفره سلامت مسئولین و مردم دانست و گفت: هزینه های درمان سرطان 5 برابر شده است و این نشان می دهد که عدالت در سلامت هنوز اجرا نشده است.
هزینه درمان سرطان 5 برابر شده است
دکتر امیدوار رضایی در برنامه تلویزیونی "نبض" که با موضوع بررسی عملکرد بیمه های تکمیلی از شبکه خبر سیما روی آنتن رفت، گفت: مسئولین ما اعم از نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضائیه دارای بیمه طلایی هستند و از همین رو مشکلات مردم عادی را در مراکز درمانی و بیمارستانها، نمی بینند. اگر مسئولین برای درمان به بخش دولتی بیایند، از نزدیک متوجه مشکلات مردم می شوند.

وی افزود: بر اساس قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، دولت هیچ گونه تعهد مالی نسبت به بیمه های تکمیلی ندارد. رضایی، یکی از دلایل ناکارآمدی بیمه های درمانی در ارائه به بیمه شدگان را ناشی از ضعف در اجرای بیمه همگانی مصوب سال 73 دانست و افزود: بر اساس بند 8 ماده یک همین قانون، تعرفه ها می بایست واقعی می شد که متاسفانه این چنین نشد و نظارت کافی بر روند اجرای قانون وجود نداشت. معاون قوانین مجلس ادامه داد: چون قانون بیمه همگانی به درستی اجرا نشد ، لذا باعث شد هر کدام از وزارتخانه ها، سازمانها و دستگاهها با بیمه های تجاری قرارداد بستند. به طوریکه نیاز به این نوع قراردادها نبود، چون به عنوان مثال در بیمه همگانی، درمان سرطانها نیز آمده است. بنابراین باید گفت که بیمه تکمیلی همان بیمه همگانی است که در بخش خصوصی اجرا می شود.

وی با انتقاد از اینکه سفره سلامت مسئولین و مردم دو تاست، گفت: همین موضوع باعث شده به فکر اجرای کامل و دقیق بیمه همگانی نباشند. معاون قوانین مجلس با اعلام اینکه در سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان هزینه در بیمه های تکمیلی صرف شد، افزود: از مجموع 56 هزار میلیارد تومان هزینه سلامت در کشور طی سل گذشته 40 هزار میلیارد آن مربوط به درمان بوده است که از این رقم، 26 هزار میلیارد آن از جیب مردم پرداخت شده است. وی با اشاره به هزینه های سنگین درمان برای مردم، گفت: هزینه های درمان سرطان 5 برابر شده است و این نشان می دهد که عدالت در سلامت هنوز اجرا نشده است.

یا هووو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۳:۱۵
تا وقتی مسئولین در رفاه باشن و حتی یک ریال هم خرج درمان خود و خانواده خود نکنند از حال بیماران سرطانی و صعب العلاج بی خبر خواهند بود (119387)