کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقابت فرهادی با رقبای کن در جشنواره مونیخ

مهر , 23 خرداد 1397 ساعت 11:58

گروه فرهنگ و هنر: جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ با تجلیل از تری گیلیام و اما تامپسون میزبان فیلم «همه می‌دانند» اصغر فرهادی خواهد بود.


در حالی که سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ با نمایش درام آلمانی «مکی مِسِر» کار خود را شروع می‌کند، این جشنواره میزبان بیشتر فیلم‌هایی است که در جشنواره کن امسال نیز به نمایش درآمده : این جشنواره امسال دستاورد یک عمر فعالیت هنری را که به نام سینه‌مریت شناخته می‌شود به اما تامپسون بازیگر و فیلمنامه‌نویس برنده جایزه اسکار و تری گیلیام کارگردان اهدا می‌کند.جشنواره مونیخ که از ۲۸ ژوئن تا ۷ جولای برگزار می‌شود، در عین حال میزبان فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی است که فیلم افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۱۸ بود. «دله دزدها» که جایزه نخل طلای کن امسال را از آن خود کرد نیز در میان فیلم‌های این دوره مونیخ جای دارد.تری گیلیام با فیلم «کسی که دون کیشوت را کشت» به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره کن حضور داشت. وی ۷ جولای به مرکز ایالت باواریای آلمان سفر می‌کند تا این جایزه را دریافت کند. در عین حال مونیخ هم این فیلم و هم شماری از بهترین آثار گیلیام را به نمایش درمی‌آورد. «برزیل»، «شاه ماهیگیر» و «مانتی پیتون و جام مقدس» از جمله این فیلم‌ها هستند.

فیلم مستند «گمشده در لامانچا» به کارگردانی کیت فالتون و لوییز پپه محصول ۲۰۰۲ نیز که درباره اولین تلاش ناموفق گیلیام برای ساخت فیلمی بر اساس قصه دن کیشوت است، در همین بخش به نمایش درمی‌آید.اما تامپسون برنده ۲جایزه اسکار نیز قرار است ۲۹ ژوئن تجلیل شود. وی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای «پایان هاوارد» دریافت کرد و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای فیلمنامه «حس و حساسیت» برای فیلم آنگ لی در کارنامه دارد. در بزرگداشت این بازیگر هم دو فیلمی که برای وی اسکار به ارمغان آوردند و هم فیلم «پرستار مک‌فی» که در آن او در نقش یک پرستار بچه جادویی بازی کرده نمایش داده می‌شود.«نمایش بچه‌ها» ساخته ریچارد ایر نیز جدیدترین فیلم تامپسون است که در مونیخ روی پرده می‌رود. او در این فیلم در نقش یک قاضی عالی‌رتبه دیده می‌شود.«خاکستری ناب‌ترین سفید است» ساخته جیا ژانگ-که و «سوختن» ساخته چانگ-لی از دیگر فیلم‌های امسال کن هستند که در مونیخ نیز روی پرده می‌روند.


کد مطلب: 152116

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/152116/رقابت-فرهادی-رقبای-کن-جشنواره-مونیخ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir