کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر نیرو:

کلید حل مشکل آب در دست مردم است

ایلنا , 23 خرداد 1397 ساعت 14:29

گروه جامعه: اردکانیان با اشاره به تولید برق اضافه کرد: مساله برق و بارندگی به یکدیگر وابسته است و ما در تابستان با توجه به مصرف برق پنج هزار مگاوات کاهش تولید داریم اما کلید حل مشکل تامین برق و آب شرب در دست مردم است.


رضا اردکانیان در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با وضعیت بارندگی و تامین آب شرب کشور گفت: در شش ماه ابتدایی سال آبی سال گذشته که مربوط به نیمه دوم سال است، در وضعیت بسیار نامناسبی بودیم و تا پایان اسفندماه بارش کمی را داشتیم اما در فصل بهار مقداری جبران شد.

بارندگی در کشور به طور متوسط ۲۷ درصد کاهش داشته است
وی با بیان اینکه مردم نسبت به این موضوع احساس دقیقی دارند، اظهار داشت: چیزی حدود ۲۷ درصد به طور میانگین بارش‌های ما در سراسر کشور کمتر شده است و در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، بوشهر و... تا ۷۵ درصد کم‌بارشی را نسبت به سال قبل داشته‌ایم که تمهیداتی برای تامین آب شرب اندیشیده شده است.این عضو دولت تدبیر و امید با اشاره به بارندگی در مناطق شمال و شمال غربی کشور تصریح کرد: در این مناطق بالای ۲۰ درصد افزایش بارندگی داشتیم اما همه هم و غم ما این است که با کمک مردم شرایط آب شرب‌مان را بهبود ببخشیم و تامین کنیم که مردم ما دچار مشکل نشوند.

کلید حل مشکل تامین برق و آب شرب در دست مردم است
اردکانیان با اشاره به تولید برق اضافه کرد: مساله برق و بارندگی به یکدیگر وابسته است و ما در تابستان با توجه به مصرف برق پنج هزار مگاوات کاهش تولید داریم اما کلید حل مشکل تامین برق و آب شرب در دست مردم است. اگر از الان به طور جدی به دور از مصرف بی‌رویه در بخش برق و آب شرب را مصرف کنیم این مشکل را پشت سر خواهیم گذاشت.


کد مطلب: 152137

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/152137/کلید-حل-مشکل-آب-دست-مردم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir