کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترامپ: کره شمالی دیگر بزرگترین تهدید نیست

23 خرداد 1397 ساعت 20:48

گروه بين‌الملل: رئیس‌جمهوری ایالات متحده در بازگشت از سفر به سنگاپور و دیدار تاریخی با کیم جونگ اون گفت کره شمالی دیگر بزرگ‌ترین تهدید علیه آمریکا نیست.


دونالد ترامپ، در حساب توییتر خود نوشت: «سفر طولانی بود اما همه می‌توانند نسبت به روزی که به قدرت رسیدم، احساس امنیت بیشتری داشته باشند. دیگر تهدید هسته‌ای از جانب کره شمالی وجود ندارد. ملاقات با کیم جونگ اون تجربه بسیار جالب و مثبتی بود. کره شمالی پتانسیل بالایی برای آینده دارد.» رئیس جمهوری ایالات متحده در دوران کارزار انتخاباتی خود با انتقاد شدید از عملکرد دولت اوباما در قبال بحران هسته‌ای کره شمالی، خواستار پیش‌برد یک رویکرد تهاجمی نسبت به این کشور شده بود.

رهبران ایالات متحده آمریکا و کره شمالی روز سه‌شنبه در سنگاپور دیداری تاریخی داشتند. ترامپ و کیم جونگ اون با امضای یک بیانیه مشترک، بر ادامه روند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و دادن تضمین‌های امنیتی به این کشور، موافقت کردند. دونالد ترامپ در یک توییت دیگر با ابراز خرسندی از رویکرد دیپلماتیک دولت خود به بحران کره نوشت: «قبل از به قدرت رسیدن قول داده بودیم که به جنگ کره خواهیم رفت. پرزیدنت اوباما گفته بود "کره شمالی بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین مشکل ما است." دیگر اینطور نیست. امشب راحت بخوابید.»


کد مطلب: 152154

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/152154/ترامپ-کره-شمالی-دیگر-بزرگترین-تهدید-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir