به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۴ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۵۲۱۷۶

رکوردشکنی ابرقهرمان‌های مارول در گیشه دنیا

گروه فرهنگ و هنر: فروش جهانی جدیدترین فیلم «انتقامجویان» بعد از 48 روز اکران در سینماهای دنیا از مرز دو میلیارد دلار عبور کرد.
رکوردشکنی ابرقهرمان‌های مارول در گیشه دنیا
فروش جهانی جدیدترین فیلم «انتقامجویان» بعد از 48 روز اکران در سینماهای دنیا از مرز دو میلیارد دلار عبور کرد. ساعاتی پیش، استودیوی دیزنی خبر دو میلیارد دلاری شدن نوزدهمین فیلم جهان سینمایی مارول را اعلام کرد. تا پیش از این، فقط سه فیلم «آواتار» (2.79 میلیارد دلار)، «تایتانیک» (2.19 میلیارد دلار) و «جنگ ستارگان 7» (2.0.7 میلیارد دلار) به فروش بالاتر از دو میلیارد دلار دست یافته بودند.فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» از لحاظ فروش داخلی با کسب 656.1 میلیون دلار درآمد، پنجمین فیلم پرفروش گیشه امریکا در همه دوران‌ها به شمار می‌رود. این در حالی است که رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه در گیشه امریکا (257.7 میلیون دلار) به جدیدترین فیلم ابرقهرمان‌های مارول اختصاص یافته است. «جنگ بی‌نهایت» از 27 آوریل در سینماهای امریکا اکران شد و بعد از سه روز، با ده میلیون دلار اختلاف از «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» پیشی گرفت.

از لحاظ فروش بین‌المللی، این فیلم 149 دقیقه‌ای با کسب 1.346 میلیارد دلار درآمد، سومین فیلم پرفروش باکس آفیس جهان شمرده می‌شود. این فیلم با کسب 199.3 میلیون دلار درآمد در گیشه چین – به عنوان دومین بازار بزرگ سینمای جهان – افتتاح شد و کارشناسان گیشه را شگفت‌زده کرد. در حال حاضر، ساخته جدید برادران روسو با کسب نزدیک به 370 میلیون دلار درآمد تا امروز، سومین فیلم پرفروش گیشه چین در همه دوران‌ها به شمار می‌رود.همچنین رکورد سریع‌ترین فیلمی که در تاریخ گیشه به باشگاه میلیاردی‌ها پیوسته، متعلق به «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» است (در مدت 11 روز). پیش از این، «جنگ ستارگان 7» با سرعت 12 روزه رکورددار بود.
مرجع : برترین ها