کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

منتقد اصلی برجام از کره شمالی به کره جنوبی رسید

از 23 مرداد 96 تا 23 خرداد 97

عصر ایران , 24 خرداد 1397 ساعت 14:23

گروه سیاسی: بعد از توافق هسته ای کره شمالی با آمریکا خیلی ها منتظر بودند ببینند موضع روزنامه کیهان به عنوان مهم ترین و صریح ترین منتقد برجام که همواره توصیه می کرد از کره شمالی یاد بگیریم و امتیاز ندهیم یا کار خودمان را انجام دهیم و به تهدیدها و وعده های بین المللی توجه نکنیم، چیست.


کیهان در 23 مرداد 1396 و در مطلبی به قلم آقای حسین شریعتمداری از کره شمالی به عنوان نمونه موفق مقاومت به جای سازش یاد کرد زیرا «به درخواست آمریکا برای مذاکره پاسخ مثبت نداده و برنامه هسته ای و موشکی خود را غیر قابل مذاکره اعلام کرده است». درست 10 ماه بعد و در 23 خرداد 1397 اما کیهان در تیتر اول خود مذاکرات آمریکا و کره شمالی را «پنجمین» مذاکره توصیف کرد با این توضیح که چهار نوبت قبل بی نتیجه بوده است.

این در حالی است که 23 مرداد 96 نوشته بود: « کره شمالی از مذاکرات بی نتیجه ایران الگو گرفته و در چنبره فریب آمریکا گرفتار نشده است.» نکته جالب تر اما این است که اگر در کیهان 23 مرداد 96 کره شمالی الگو معرفی شد در کیهان 23 خرداد 97 این کره جنوبی است که الگو معرفی می شود: « پرفسور هاجون چنگ استاد دانشگاه کمبریج و شهروند کره جنوبی در کتاب " نیکوکاران نا به کار" می نویسد:

«صادرات کره جنوبی در دهه 1950 تنگستن و ماهی بود و شرکت سامسونگ ماهی و سبزیجات صادر می کرد. در مدارس به ما یاد می دادند وظیفه میهنی ما حکم می کند کسی را که سیگار خارجی می کشد معرفی کنیم.

ارز، خون و عرق جبین سربازان صنعتی ما در جنگ صنعتی بود و هر که با خرید بیهوده ارز را به هدر می داد خائن به شمار می رفت... سرمایه گذاری خارجی به مثابه معامله با شیطان بیش از مزایا با خطرات همراه است و می تواند توسعه را با مشکل مواجه کند...آیا عبارات پرفسور لاییک کره ای غیرت برخی مدیران غافل ما را می جنباند؟»


کد مطلب: 152186

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/152186/23-مرداد-96-خرداد-97

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir