به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۴ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۱۵۲۱۹۱

نگران، خسته و ناامید!

گروه سياسي: در پي سخنراني ديشب رييس‌جمهور در جمع تعدادي از فعالان رسانه‌اي موجي از انتقاد از وي آغاز شده است. روحاني گفته است: گرانی‌های اخیر کشور ناشی از جنگ روانی است!
نگران، خسته و ناامید!
رئیس‌جمهوری در اين دیدار با فراخوانی برای یکپارچگی رسانه‌ ای در برابر جنگ روانی دشمن، رسانه‌ ها و اهل آن را امانتداران مردم دانست و تأکید کرد: تلاطم بازار، دلیل اقتصادی ندارد و رسانه‌ها در خط مقدم شکستن جنگ روانی دشمن هستند و ما قادریم بر جنگ روانی دشمن فائق آییم. امروز مشکل اصلی ما، مشکل اقتصادی، فرهنگی یا امنیتی نیست، بلکه مشکل اصلی امروز ما جنگ روانی است. شما اصحاب رسانه باید بار سنگین مقابله با جنگ روانی دشمن را که امروز بالاتر و مؤثرتر از جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه ما جریان دارد، برعهده بگیرید. پیش از سخنان رئیس جمهوری در این دیدار چند تن از اساتید روزنامه‌نگاری و مطبوعات و پیشکسوتان و پژوهشگران رسانه و مسائل اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
بخشي از سخنراني ديشب رييس‌جمهور را ببينيد
...............................................................................
مطهره شفیعی - روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب روزنامه آرمان:

خسته هستیم، خسته از ایفای نقش سپر بلا

...........................................................
 باز هم رسانه‌ها مقصر اوضاع در هم ریخته کنونی شدند!
نظر خبرنگار روزنامه شرق:

..................................................................................
قبول! اما کار شما چیست؟
نظر يادداشت‌نويس سايت بهارنيوز:

.................................................................
نظر  محمدعلي ابطحي:
بزرگانی که از شما در انتخابات حمایت کردند حالشان خوب نیست!
..............................................................................

يادداشت عبدي: نگران؛ ناامید؛ خسته!
عباس عبدی- فعال رسانه‌اي در مراسم افطاري گروهي از اهالي رسانه با حسن روحانی  گفت: نگران؛ ناامید؛ خسته؛ توصیف اجمالی از وضعیت کنونی جامعه ایران است. توصیفی که شاید برخی را خوش نیاید. در گذشته، هیچ گاه نه نگران بودم، نه خسته و نه ناامید. دوست نداریم این سخن‌ها را بگوییم چون بیم آن داریم که به افزایش نگرانی و خستگی و ناامیدی منجر شود. ولی چاره چیست؟ تا کی می‌توان زبان در کام کشید؟ اگر سکوت و نگفتن چاره‌ساز بود، تاکنون چاره کرده بود.

نگرانیم. با هر کس که سخن می‌گوییم، نسبت به آینده کشور و ایران نگران است. برخی از گذشته‌های دور نگران بوده‌اند، ولی بسیاری نیز در سال‌های اخیر بویژه در یک سال گذشته نگران شده‌اند. نگرانی بسرعت در روان و ذهن ما ریشه دوانده است. بحث اصلی نیز وجود توطئه و فشارهای خارجی علیه کشور نیست، هرچند این مورد مهم است، ولی ریشه نگرانی در داخل است. جامعه ما زیر فشارهای مختلف ضعیف و ناتوان شده است. جامعه ما از وحدت و انسجام اولیه خود دور شده و شاید در تنها موضوعی که وحدت نظر داریم، نگرانی از آینده است.

اجازه دهید پاسخ به دو پرسش یکی از آخرین نظرسنجی‌هایی را که در همین روزها در تهران انجام شده است تقدیم کنم. از مردم پرسیده شده است مهم‌ترین موضوعی که این روزها موجب نگرانی شما می‌شود، چیست؟ فقط 1/1 درصد اظهار داشته‌اند که چیزی موجب نگرانی آنان نمی‌شود. نکته مهم این است که اکثریت قاطع، مسائلی را موجب نگرانی خود دانسته‌اند که حل آنها خارج از اراده شخصی آنان است.

در ادامه پرسیده شده که آیا این نگرانی در آینده کمتر می‌گردد یا بیشتر یا همین طور می‌ماند؟ فقط 6 درصد اظهار داشته‌اند که کمتر می‌شود، 85 درصد گفته‌اند بیشتر و 9 درصد هم اظهار داشته‌اند همین طور می‌ماند. متأسفانه باید گفت که این پاسخ‌ها در نگرانی‌هایی که به امور شخصی برمی‌گردد، خوشبینانه‌تر است و در اموری که خارج از اراده فردی است، بسیار بدبینانه‌تر.ناامیدی رویه دیگر این نگرانی است که بازتاب آن را در این نحوه پاسخگویی شاهد هستیم. مردمی ناامید که انتظار آینده‌ای خوب را ندارند.

خسته‌ایم. این خستگی پس از انتخابات سال گذشته نمود بیشتری یافت. آخرین بار که مردم به پای صندوق رأی آمدند، امید بسیار داشتند که تغییری جدی در رویه‌ها و سیاست‌ها روی می‌دهد ولی وقتی می‌بینند که چیزی تغییر نکرده، خسته شده‌اند. آنها از اینکه هر بار تلاش می‌کنند و در پای صندوق خواست‌شان را بیان می‌کنند ولی نادیده گرفته می‌شود، خسته شده‌اند. حالا به هر بهانه بزرگ و کوچکی، موجه و غیرموجه به خیابان‌ها می‌آیند و اعتراض می‌کنند. گویی صندوق رأی را دیگر آخرین راه نمی‌دانند.

گویی که حضور در این انتخابات را به مثابه عبور از آخرین گردنه برای رسیدن به مقصد می‌دانستند؛ تا تمام خستگی راه از تن خارج شود، ولی معلوم شد که این نه گردنه پایانی که حرکت روی دایره است و در روی دایره هرچه سریع‌تر حرکت کنیم تا از نقطه موجود دور شویم، سریع‌تر به آن نزدیک خواهیم شد.
برچسب ها: حسن روحانی

عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۲۴ ۱۹:۰۰
باید ترسید از مردم ناامیدی که روزی هیچ چیز برای از دست دادن نداشته باشند (360025)
۱۳۹۷/۰۳/۲۴ ۲۳:۳۰
به نام خدا
سلام
خودتان یا بهتر بگویم خودمان به روحانی رای دادیم و فریب جنگ روانی علیه روحانی و رییسی را خوردیم. انصافا کار بعضی ازما شده مثل بچه هایی که دنبال ایراد از دیگران می گردند حتی اگر دروغ باشد. مردم عزیز به هر کسی می خواهید رای بدهید و لی با چشمان باز و نه با وعده های خوش آب و رنگ سبز و بنفش. ما توکل به خدا و همت را رها کرده ایم و به کدخدا توکل کرده ایم. باورکنید با همت و صبر خودمان ان شاءالله این مملکت را می سازیم و این وعده ی خداست و چه کسی از خدا خوش وعده تر است؟ (360031)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۲۵ ۱۱:۲۶
عزیز برادر... وعده خداوند در جامعه بدون تهمت و دروغ و افترا و تزویر و هزاران صفت انسانی دیگر محقق می شود ... معطل ماندن بر کلام خداوند بدون عمل دروغ محضی است که همچنان ادامه دارد...پیشرفت حاصل تلاش و کار انسانی و پرهیز از دروغ و فرافکنی است ....وعده بهشت به بهای جهنم کردن دنیای واقعی کار سخیفی است ...یوم تبلی السرایر... بترسیم از روزی که واقعیت ها آشکار شوند... (360057)
رییس زاده علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۲۵ ۰۳:۱۴
اقای رییس جمهور گویا همانجوری که به دلواپسان (که البته به خاطر بی منتقیشان حقشان بوده) پاسخ می دهند می خواهند به همان سبک هم جواب طرفداران منتقد خود را بدهد..
آقای رییس جمهور طرفداران شما که الان منتقد و چه بسا منتقد سخت شما هستند ادمهای دلسوز مملکت فرهیخته و وطن دوست هستند اگر شما بخواهی به جای توجیه منطقی و یا عذرخواهی چنین درشت گویی کنی و با زبان تند و خشن سخن بگویی اقای رییس جمهور باور کن دیگه هیچ چیزی از شما باقی نم ماند ...خود دانی (360041)
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۲۵ ۰۹:۴۷
اصلاحات نباید دست بسته پشت اعتدال باشند مردم باید قبول کنند اعتدال از اصلاحات جداست و کارنامه دکترروحانی کارنامه اصلاحات نیست کارنامه اعتدال و تدبیر است (360050)
حمید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۲۵ ۱۰:۴۸
واقعا شرم آوره .......... بدترین گناه ناامید کردن امید مردمه که آقای روحانی در حال انجامشه ......عدم صداقته که داره انجام میده ..... چشم به واقعیت اقتصادی بستنه که داره انجام میده .... بنده محتاج و فقیر نیستم . یه کارشناسم که کار تخصصی انجام میدم و حقوقم هم بد نیست ... یارانه هم نمیگیرم ..... 18 سال سابقه کار دارم و با کلی پس انداز و از شکم خود و خانواده زدن در آستانه خرید یه خودرو باکیفیت متوسط بودم که سیاست های ایشون و تیم اقتصادیش همه رو به باد داد ...... (360056)