به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۴ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۱۵۲۲۰۳

آلمان از اسرائیل پهپاد تجسسی می‌خرد

پرواز یک پهپاد اسرائیلی در مرز غزه. عکس از رویترز
پرواز یک پهپاد اسرائیلی در مرز غزه. عکس از رویترز
گروه بين‌الملل: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد قرارداد یک میلیارد دلاری این کشور برای فروش پهپاد‌های تجسسی به آلمان روابط دو کشور در امور امنیتی را تقویت خواهد کرد و سبب شکوفایی صنایع دفاعی اسرائیل می‌شود.

مجلس آلمان روز چهارشنبه طرحی را برای پیش‌خرید پهپادهای تجسسی ساخت اسرائیل تصویب کرد. بنا بر این مصوبه بناست پیش‌خرید این پهپادها در بازه‌ای نه ساله ادامه داشته باشد تا زمانیکه پهپادهای ساخت اروپا در سال ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسند. نتانیاهو گفت: «این یک قرارداد عظیم است که پیش از هرچیز بر صنایع دفاعی و اقتصاد اسرائيل تأثیر می‌گذارد و همچنین پیوندهای امنیتی میان آلمان و کشور ما را استوارتر می‌کند.»
 
آلمان با این قرارداد تعدادی پهپاد «هرون تی‌پی» اسرائیل را دریافت خواهد کرد. این پهپاد بلندپرواز ساخت صنایع هوافضای اسرائيل بوده و قابلیت پرواز طولانی و حمل تجهیزات مختلف را دارد. شرکت ایرباس نیز که مسئول نظارت بر جنبه‌های مختلف این قرارداد است یک توافق تجاری جانبی را به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار با صنایع هوافضای اسرائيل به امضا رساند. معاون پشتیبانی فناوری صنایع دفاع آلمان نیز گفت این پهپادها قابلیت نظارت نظامی آلمان را افزایش داده و توان حفاظت از نیروهای زمینی این کشور را ارتقا می‌دهد.