به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۱۵۲۲۳
روایت طیب نیا از درد‌دل‌ رئيس پيشين:

بهمني‌:‌من فقط یک هفته رئیس كل بودم!

گروه اقتصادي:‌ وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به روایتی از محمود بهمنی گفت: رئیس کل سابق بانک مرکزی به من گفت که فقط یک هفته رئیس کل بانک مرکزی بوده است که آن نیز در زمان روحانی بود.
بهمني‌:‌من فقط یک هفته رئیس كل بودم!
علی طیب نیا امروز در مراسم تودیع و معارفه محمود بهمنی و ولی الله سیف گفت: دکتر بهمنی به حد توان خود در جهت اعمال سیاست های بانک مرکزی تلاش کردند گرچه محدودیت ها و مقیداتی در محیط تصمیم گیری وجود داشت اما تلاش خود را کرد. وزیر اقتصاد به حضور خود در جلسات شورای پول و اعتبار اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مورد استقلال بانک مرکزی تصور نادرستی در دولتمردان وجود داشت. وی به نقل قول محمود بهمنی اشاره کرد و افزود: بهمنی به من گفت من فقط یک هفته رئیس کل بانک مرکزی بوده ام که آن هم در زمان روحانی بود. طیب نیا به رشد نامطلوب اقتصادی در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: هم اکنون تورم نیز در وضعیت بی سابقه ای قرار گرفته و به 44 درصد رسیده است گرچه ما نرخ تورم بالا را در سال 74 نیز شاهد بودیم اما آن نرخ تورم همراه با رونق و رشد اقتصادی بود و تحمل آن برای مردم ساده تر بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هم اکنون در شرایط بسیار سختی از لحاظ اقتصادی قرار گرفته ایم گفت: ساختار اقتصاد کشور نامتعادل و ناسالم است که از گذشته به ارث برده ایم و سیاست های نادرست که این وضعیت را سسیاست های نادرست شرایطی تحریمی به ما تحمیل کرده است و همگی در ایجاد این شرایط بسیار سخت دخیل بوده است. وی در ادامه بر هماهنگی و هم افزایی مجموعه دستگاههای حاکمیتی بویژه ستاد اقتصادی دولت تاکید کرد و گفت: همیشه بر استقلال بانک مرکزی از سالهای گذشته تاکید می شده اما عملیاتی کردن استقلال بانک مرکزی امکانپذیر نشده است. طیب نیا با تاکید بر اینکه برای استقلال بانک مرکزی باید عملیات مالی و بودجه ای دولت به منابع پایه پولی قطع شود تاکید کرد: استقلال بانک مرکزی بدون قطع سلطه مالی امکانپذیر نیست و قطع سلطه مالی نیز مستلزم قطع بودجه دولت از منابع نفتی است.

وزیر اقتصاد گفت: اگر دولت در جهت قطع سلطه مالی تلاش نکند استقلال بانک مرکزی در حد کلان باقی خواهد ماند. وی گفت: سیف مورد اعتماد کامل رئیس جمهوری است و هیات وزیران نیز با دادن رای بالا به وی نشان دادند که سیف را قبول دارند. وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اتفاق آراء هیات دولت برای انتخاب سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: در جمعی که دو اقتصاد دان حضور داشته باشند سه نظر و تصمیم وجود دارد اما در جمع 14-15 نفره به اتفاق آراء توافق کلی روی برنامه های دکتر سیف وجود داشت. طیب نیا خاطرنشان کرد: شرایط کشور خطیر است و باید هماهنگی های لازم باید وجود داشته باشد.

۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۳:۱۳
پس این مدت چکاره بودی؟ (119385)
من
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۳:۱۴
رفته بود گل بچینه. (119646)
dbdbdbdbdbbdd
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۳:۳۴
اگه راست میگه باید همون وقت استعفا میداد و مثل بقیه علتش رو به مطبوعات می گفت. (119652)
یا هووو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۳:۱۸
جناب بهمنی اون موقع که رئیس محمودش هنوز بودند که از این نطق ها نمیکردند و دائم بر استقلال مجموعه زیر سلطه خودش دم می زدند.حالا باد از کدوم طرفه که میگن فقط یک هفته رئیس کل بودم؟!!! (119393)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۵:۱۱
وجدانتو قاضی قرار میدادی وهمون ابتدا می اومدی بیرون. واقعا پست رییس کل اینقدر ارزش داشت؟حالا هم این حرف رو میزنی که چی؟فکر میکنی مردم آسیب دیده اقتصاد ازت میگذرن؟ (119442)
دكتر
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۵:۳۸
برو خودتي (119454)
رضا
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۷:۳۹
اقای بهمنی ببین چه فرمودیداینوحالابایدبگی البته رئیستم گفت بعضی جاهادستم بسته بود (119508)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۸:۰۷
جناب بهمنی
1- باید بپرسید که چطور چنین فردی شما رو انتخاب کرد؟ به بیان بهتر اون فردی هیچ کاره می خواست که نداشتن تخصص ، اراده و اختیار اصل اول انتخابشون بود.
دوام شما در این پست و اعتراض نکردن
استعفا ندادن
و خیلی چیزای دیگه
به روشنی نشون داد که چنین پست تشریفاتی برازنده شما بود که در طی تمام مدت کارتون هیچ اعتراضی نکردید و الان احتمالا برای داشتن یک پست دون پایه در دولت جدید دارید زیرآب کسی که بهتون چنین مقام بالائی داد که در حدتون نبود رو می زنید ! (119524)
وحید
Czech Republic
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۸:۱۰
وزیر اقتصاد هم اینقدر ساده لوح؟؟؟
بیچاره مردم
این بهمنی این همه سال دو دستی چسبیده بود به صندلی ریاست مهمترین نهاد مالی کشور نمیتونست مثل خیلی از آدمهای با وجدان دیگه استعفا بده؟
آقای طیب نیا انسان اشرف مخلوقات شد چون خداوند بهش اختیار در انتخاب رو داده پس این حرفها یعنی ماست مالی...
شما با این دیدگاههای ساده لوحانه نمیدونم چطور میخواهید اوضاع اقتصادی یه ملت ورشکسته رو سامان بدید؟؟؟؟؟ (119528)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۸:۴۳
اگه خيلي راست ميگه اينكه ديد اختيارات نداره استعفا ميداد، نه اينكه اسم خودش رو به عنوان بد نام ترين رييس تاريخ بانك مركزي ثبت كنه. (119541)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۰:۰۱
به هر حال یا یه هفته یا شش سال شما و امسال شما مشکلات زیادی برای ما ایجاد کردید. (119561)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۰:۰۲
خوب شد یه هفته رییس بودی شش سال رییس بودی مشکلات اقتصادی ما چقدر بود؟ (119562)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۱:۲۰
ما حرف این محمود را باور کنبم یا اون محمود .اون محمد مملکت را خراب کرد این محمود بانک مرکزی. (119591)
من
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۳:۱۲
درایران هر کس بدکارمیکند به جای بازخاست قالی جایزه میگیرد. (119644)