به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۱۵۲۲۸۵

نیروهای ائتلاف عربی وارد فرودگاه الحدیده شدند

گروه بین الملل: ائتلاف عربی تحت امر عربستان اعلام کرد، نیروهای این ائتلاف توانسته‌اند وارد فرودگاه الحدیده در غرب یمن شوند.
نیروهای ائتلاف عربی وارد فرودگاه الحدیده شدند
به گزارش سایت روسیا الیوم، ائتلاف عربی تحت امر عربستان در بیانیه‌ای مدعی شد: نیروهای ائتلاف در حال حاضر وارد فرودگاه الحدیده شده‌اند. این بیانیه تاکید کرد، به زودی مرحله آتی عملیات برای اعمال فشار بر  انصارالله (حوثی‌ها) در چندین جبهه آغاز خواهد شد؛ از جمله در مناطق ساحلی، ورودی‌های دیگر شهر و همچنین از داخل بندر.

طبق این گزارش، اولویت در این عملیات "ممانعت از  وقوع تلفات در میان غیر نظامیان، حفظ تداوم کمک‌های بشردوستانه و اجازه به سازمان ملل برای فشار بر انصارالله جهت تخلیه شهر" است. خیابان‌های مناطق دیگر بندر با وجود تعطیلات عید فطر تخلیه شده‌اند و بسیاری از ساکنان این مناطق به خاطر ترس از تشدید درگیری‌ها و همچنین تشدید بمباران مناطق ساحلی از سوی ائتلاف در خانه‌های خود مانده‌اند.

پیشتر، سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به حمله ائتلاف عربی به الحدیده، بندر استراتژیک و یکی از مهمترین مرزهای دریایی یمن ابراز کرده بود، زیرا این حمله می‌تواند شاهراه ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم یمن را ببندد.

نیروهای ائتلاف متجاوز عربستانی از روز چهارشنبه حمله خود را به بندر الحدیده آغاز کردند. این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی به شدت نسبت به خطر افتادن جان غیرنظامیان در این حمله ابراز نگرانی کرده‌اند. بندر حدیده در دریای سرخ تنها راه ارتباط دریایی حوثی‌ها با جهان خارج است. بندر حدیده، همچنین نقطه ورود اصلی کمک‌های بشردوستانه به یمن است.

فرودگاه الحدیده در کمتر از ۱۰ کیلومتری بندر استراتژیک الحدیده، دومین بندر بزرگ یمن قرار دارد. این بندر هم‌چنان تحت کنترل نیروهای انصارالله است. نیروهای منصور هادی و ائتلاف عربی در تلاش برای تسلط بر مسیر ارتباطی میان الحدیده و صنعا، پایتخت یمن و قطع کمک رسانی به انصارالله از طریق این مسیر حیاتی و مهم هستند.

همزمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد، درگیری‌ها در الحدیده موجب وقوع وضعیت فاجعه باری شده است و انتظار می‌رود دهها تن از غیرنظامیان طی روزهای آتی شهر را ترک کنند. این کمیته در بیانیه‌ای عنوان داشت: ساکنان الحدیده تحت فشارهای سنگینی قرار دارند. تنش در خیابان‌ها حاکم است و مردم به دلیل ترس از محاصره در تلاش برای تامین و ذخیره مواد غذایی و سوخت هستند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: یمن