به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۱۵۲۳۰۹
با استفاده از سیستم تکنولوژی جدید داوری

فرانسه به سختی از سد استرالیا گذشت

گروه ورزشی: تیم ملی فرانسه در نخستین بازی اش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به سختی و با استفاده از سیستم تکنولوژی جدید داوری، استرالیا را شکست داد.
فرانسه به سختی از سد استرالیا گذشت
در چهار مسابقه‌ای که از گروه‌های A و B جام جهانی طی دو روز گذشته برگزار شده بود، داوران از سیستم کمک ویدئویی و تکنولوژی عبور توپ از خط دروازه استفاده نکردند، اما امروز تیم ملی فرانسه که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی هم محسوب می‌شود، توانست با بهره‌مندی از این سیستم‌ها هر دو گل خود را بزند؛ آنها در دقیقه 58 از روی نقطه پنالتی که خطای آن با استفاده از سیستم VAR اعلام شده بود و در دقیقه 81 با گلزنی پل پوگبا در مقابل تک گل پنالتی مایل یدیناک در دقیقه 62 موفق شد به پیروزی دست پیدا کند.
جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه C
شنبه: 97/03/26 ؛ ساعت 14:30
استادیوم: کازان آرنا/ تماشاگر:
داور: آندرس کونها(اروگوئه)؛ کمک‌ها: نیکولاس تاران، مائوریسیو اسپینوسا و خولیو باسکونان(شیلی)/ کمک داور ویدئویی: مائورو ویگلیانو(آرژانتین).
تیم ملی فرانسه
هوگو لوریس، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندز، انگولو کانته، کورنتین تولیسو، پل پوگبا،
عثمان دمبله(70- نبیل فکیر)، آنتون گریزمان(70- اولیویه ژیرو) و کیلیان امباپه.
سرمربی: دیدیه دشان

 

 
تیم ملی استرالیا
متئو رایان، ترنت سینسبوری، مارک میلیگان، جاش ریزدون، عزیز بهیچ، مایل یدیناک، آرون موی،
تام روجیچ(72- جکسون ایروینه) متئو لکی، رابی کروزه(84- دنیل ارزانی) و آندرو نابوت(64- تامی یوریچ).
سرمربی: برت فن مارویک

 

اخطار
متئو لکی(13) جاش ریزدون(57) عزیز بهیچ(87) از استرالیا
 
کورنتین تولیسو(76) از فرانسه
 
شرح گل
فرانسه 1 - استرالیا 0 (دقیقه 58: آنتون گریزمان): گل اول فرانسه در جام جهانی با ضربه پنالتی‌ای که گریزمان به سمت چپ دروازه زد، به ثمر رسید.
 
فرانسه 1 - استرالیا 1 (دقیقه 62: مایل یدیناک): ضربه پنالتی استرالیا را مایل یدیناک، کاپیتان این تیم خلاف جهت لوریس به سمت چپ دروازه فرانسه زد تا بازی دوباره به تساوی کشیده شود.
 
فرانسه 2 - استرالیا 1 (دقیقه 81: پل پوگبا): یک- دو پوگبا با ژیرو، موقعیت خوبی برای هافبک فرانسه به وجود آورد که ضربه چیپ پوگبا با عبور از بالای سر رایان به زیر طاق دروازه خورد و پشت خط دروازه فرود آمد که داور اروگوئه‌ای با استفاده از تکنولوژی عبور توپ از خط دروازه، اعلام گل کرد و میانه زمین را نشان داد.
 

لحظات حساس
دقیقه 5: ضربه آزاد پوگبا را رایان در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 6: شوت پای راست گریزمان از پشت محوطه جریمه به راحتی در اختیار رایان قرار گرفت.
دقیقه 8: ارسال تند و تیز امباپه از روی ضربه آزاد بعد از برخورد به سر لکی توسط رایان جمع شد.
دقیقه 14: سانتر خطرناک گریزمان از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین را ساینسبوری سراسیمه با ضربه سر راهی کرنر کرد.
دقیقه 16: نزدیک بود تولیسو روی ارسال توپ از جناح چپ زمین به اشتباه دروازه خودی را باز کند که لوریس توپ را دفع کرد.
دقیقه33: پاس خوب دمبله و شوت هرناندز را میلیگان در راه ورود به دروازه استرالیا دفع کرد تا یک کرنر برای فرانسه شکل بگیرد.
دقیقه 45: ارسال بهیچ از سمت چپ زمین برگشت داده شد و دوباره به خود این بازیکن رسید ولی شوت او از گوشه محوطه جریمه با اختلاف از دروازه فرانسه راهی اوت شد.
دقیقه 57: گریزمان با پاس فرار کانته در حال تک به تک شدن با رایان بود که جاش ریزدون با تکل بلند او را متوقف کرد، اما داور اروگوئه‌ای اعتقاد به ضربه پنالتی نداشت تا بعد از 20 ثانیه به جریان افتادن مسابقه، با استفاده از سیستم VAR (کمک داور ویدئویی) اعلام خطای پنالتی به سود فرانسه شود.
 

دقیقه 59: نفوذ امباپه از جناح راست محوطه جریمه موقعیت خطرناکی شکل داد اما پاس او و دو ضربه متوالی از گریزمان بی‌حاصل بود و به اوت رفت.
دقیقه 60: اومتیتی به شکل عجیبی با بالا بردن دست خود در شرایطی که موقعیت چندان خطرناکی هم برای استرالیا نبود، یک پنالتی به این تیم هدیه کرد.
 

 
 
در حاشیه
* دنیل ارزانی، بازیکن ایرانی الاصل استرالیا در ابتدای بازی نیمکت‌نشین است؛ تیم کیهیل، کاپیتان استرالیا هم جزو نفرات ذخیره دیده می‌شود.
* اولیویه ژیرو، مهاجم گلزن فرانسه در ترکیب ابتدایی این تیم حضور ندارد و دشان تصمیم گرفته از دیگر مهاجمان بهره ببرد.
* برای نخستین بار در جام جهانی از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شد و گل اول فرانسه با اعلام خطای پنالتی با استفاده از سیستم VAR به ثمر رسید.
 
 
تا دقیقه ۶۳؛ فرانسه یک- استرالیا یک
تا دقیقه ۶۳؛ فرانسه یک- استرالیا یک
تا دقیقه ۶۳؛ فرانسه یک- استرالیا یک
 
تا دقیقه ۸۴؛ فرانسه دو - استرالیا یک