کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پامپئو بار دیگر به کره شمالی می‌رود

ایسنا , 29 خرداد 1397 ساعت 10:26

گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا قرار است بار دیگر به کره شمالی بازگردد و با مقام‌های این کشور دیدار و گفت‌وگویی داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که پیش از آنکه تلاش‌ها برای اجرا و تحقق تعهدات به دست آمده در دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور دیر و زائل شود، به کره شمالی باز می‌گردد.
 
پامپئو که دو بار در سال جاری میلادی به کره شمالی رفته و با مقام های این کشور دیدار کرده بود و برای سومین بار هم در سنگاپور با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار داشت، گفت که رهبر کره شمالی کاملا مشخص کرده که به دنبال خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره است اما این یک کار بزرگ است که باید انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ضرورت دارد تا نشست دومین میان رهبران کره شمالی و آمریکا صورت گیرد، گفت که واقعا نمی‌داند و ادامه داد: کارهای زیادی باید صورت گیرد. گروه من آماده‌اند. احتمالا بار دیگر به کره شمالی می‌روم پیش از آنکه برای اجرای تعهدات دیر شود. ما تمامی اقدامات و کارهایی را که این تعهدات را تضعیف کنند، از میان بر می‌داریم.

وی همچنین گفت که ترامپ متعهد شده تا توافق نظامی مشترک بین کره جنوبی و آمریکا را تغییر دهد و تضمین‌هایی را که رهبر کره شمالی به آنها نیاز دارد، تامین کند. وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: اگر ما این کارها را انجام دهیم، می‌توانیم تهدید جهانی را کاهش دهیم.


کد مطلب: 152538

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/152538/پامپئو-بار-دیگر-کره-شمالی-می-رود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir