به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۵۲۶۳۱

آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شد

گروه بين‌الملل: دولت آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج شد.
آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شد
  مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد عصر سه شنبه با قرائت یک بیانیه مطبوعاتی، تصمیم دولت دونالد ترامپ را در خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اعلام کردند.
مایک پمپئو در سخنان خود شورای حقوق بشر را به تمرین ریاکاری شرم آور متهم کرد و گفت: بسیاری از بدترین ناقضان حقوق بشر در جهان نادیده گرفته می شوند و ناقضان آن بر کرسی های این شورا نشسته و دیگرانی که از آنها بهترند را قضاوت می کنند.

وی این شورا را «محافظ سوءاستفاده کنندگان از حقوق بشر و بی اعتمادی سیاسی» نامید و افزود: وقتی سازمانها منافع ملی و متحدان ما را تخریب می کنند، همدلی نخواهیم کرد. زمانی که آنها به حاکمیت ملی ما تجاوز می کنند، سکوت نخواهیم کرد. وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: آمریکا با کمک های خود میلیون ها نفر را از سرکوب و استبداد رهانیده و به آنها زندگی بخشیده است و از تشکیلات و نهادهای ریاکار درس نمی گیرد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هم در این باره گفت: آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج می شود و آن را شایسته این نام نمی داند. وی، شورای حقوق بشر را سازمانی ریاکار و خودپنداره نامید و خواستار اصلاح ساختار این شورا شد. نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اظهار کرد: اگر این شورا اصلاح شود، آمریکا با خوشحالی به آن خواهد پیوست. بر اساس قوانین سازمان ملل متحد، جای خالی ایالات متحده در شورای حقوق بشر از طریق برگزاری انتخابات در مجمع عمومی در میان کاندیداها در گروه اروپای غربی و دیگر گروه ها پر خواهد شد.
برچسب ها: شورای حقوق بشر