به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۵۲۸۵۵
جواد امام : مذاکره با آمریکا هیچ منفعتی ندارد

موضع‌گيري بنیاد باران عليه مذاكره با آمريكا

گروه سياسي: : مدیرعامل بنیاد باران (نزديك به سيدمحمد خاتمي) با اشاره به اینکه ما با اصل مذاکره مشکلی نداریم گفت: در حال حاضر که ترامپ رفتار تحقیرآمیزی با کشور ما دارد، مذاکره منافع ما را تامین نمی کند. در این شرایط اساسا هیچ منفعتی در مذاکره مجدد به دست نمی آوریم.
جواد امام  درباره نامه حدود 100 فعال سیاسی و مدنی درباره مذاکره ایران با آمریکا، اظهارکرد: ما با مذاکره ای که منافع کشورمان را تامین کند مشکلی نداریم، اما ترامپ شخصی است که زیر میز بازی زده و به هیچ اصلی در دیپلماسی پایبند نیست، مذاکره با چنین شخصی، منافع ما را تامین نمی کند. وی در ادامه افزود: ترامپ به آنچه که دولت آمریکا پذیرفته بود، متعهد نماند و امروز دنبال تحقیر مردم ایران و تضعیف منافع ملی و حاکمیت ما است، حتما در این شرایط مذاکره به صلاح کشور نیست. مذاکره ای به نفع ماست که منافعمان را تامین کند، اما ترامپ می گوید که کاری می کند که ما سر میز مذاکره بنشیم. این نوع موضع گیری تحقیر کشور ماست و نامش مذاکره نیست. آیا معنای مذاکره بدون شرط به این معناست که هر چه ترامپ خواست بگوید و برای ما تکلیف بگذارد؟ این تسلیم شدن است نه مذاکره.

مدیر عامل بنیاد باران با بیان اینکه رفتار احمقانه ترامپ مورد اعتراض جامعه اروپا هم هست، تصریح کرد: برای مذاکره مجدد ترامپ باید نسبت به اتفاقاتی که تاکنون رخ داده است، از خود تعهد نشان بدهد تا ما برای آینده بدانیم با چه کسی طرف هستیم و چه ضمانتی برای مذاکره وجود دارد. در زمان اوباما فرصت خوبی برای مذاکره بود که البته از آن شرایط استفاده نکردیم و متاسفانه ترامپ هم که رفتارهای قلدرمابانه و غیر منطقی دارد، از برجام خارج شد و ما امروز با چنین شخصیتی روبرو هستیم. در این شرایط اساسا هیچ منفعتی در مذاکره مجدد به دست نمی آوریم. امام در مورد افرادی که این نامه را امضاء کرده اند، گفت: این ها افراد معدودی هستند که تعداد انگشت شماری اصلاح طلب هم در میان آنها وجود دارد. دیدگاه آنها شخصی بوده و نباید این نامه را به کل جریان اصلاحات منتسب کرد.