به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۱۵۲۸۷۴
کی‌روش: نمی‌دانم علت خلق سیستم VAR چیست

بازی با پرتغال جذاب‌ و دشوار است

گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید: بازی با پرتغال، جذاب‌ترین، مهم‌ترین و یکی از دشوارترین بازی‌های تیم ملی است.
بازی با پرتغال جذاب‌ و دشوار است
کارلوس کی روش ظهر شنبه در حاشیه تمرین تیم ملی در کمپ لوکوموتیو درباره آخرین تمرین تیمش در مسکو پیش از سفر به شهر سارانسک، محل دیدار تیم های ملی ایران و پرتغال اظهار کرد: همان‌طور که می دانید هنوز یک سری از کارهای ریکاوری ما باقی مانده است. بین هشت تا ۱۰ بازیکن ما درگیر کارهای ریکاوری هستند. یک سری از بازیکنان باید آخرین  جلسه تمرین خود را پشت سر بگذارند.او با اشاره به بازی تیمش با پرتغال گفت: مطمئنا بازی دشواری داریم. کار بزرگی پیش روی ما است. بازی بزرگی داریم. در هشت سال گذشته که در ایران بودم، جذاب‌ترین، مهم‌ترین و یکی از دشوارترین بازی‌های خودمان را مقابل پرتغال داریم؛ دیداری که پلی برای صعود تیم ملی ایران به دور حذفی مسابفات جام جهانی خواهد بود. بازیکنان کار بزرگی پیش‌رو دارند.سرمربی تیم ملی ایران درباره این که تیم ملی ایران در مرز خوشبختی است، تاکید کرد: مطمئنا مهمترین بازی است چون ما باری حضور در جام جهانی جنگیدیم و خودمان این فرصت را به وجود آوردیم. قبل از این که به این‌جا بیاییم، کسی این آرزو و رویا را برای ما متصور نبود. توانستیم اجازه انجام سه بازی در این مسابقات را به دست آوریم. هنوز هم این شانس را داریم که به مرحله بعد صعود کنیم. این یک مساله خاص و متفاوت برای فوتبال ایران است.کی‌روش در واکنش به این که در بازی با اسپانیا داوران صحنه های ۵۰ - ۵۰ را به سود اسپانیا گرفتند و عده‌ای نگران جانبداری داوران در برخوردهای ۵۰ - ۵۰ به سود پرتغال هستند، گفت: نگران این مطلب هستم. داوران در موضع خوبی برای صحبت درباره داوران نیستند.

وی گفت: بازی با تیم‌های بزرگ مثل اسپانیا، آرژانتین و ... به قدری دشوار است که ما مربیان انتظار داریم داوران بهترین عملکرد خود را داشته باشند. برای بازی مقابل اسپانیا همان‌طور که متوجه شددید داوران از آمریکای جنوبی انتخاب شدند و بازیکنان اسپانیا دائما صحبت می‌کردند و تحت تاثیر قرار می‌دادند. رفتار داور با این تیم با محبت و متاثر از رفتار آن‌ها بود. وقتی با بازیکنان ما صحبت کرد یا کارت داد، بسیار خشن بود. داور چهارم در کنار خط کار را به جایی رساند که به ناظر بازی گفتم اگر داور می‌خواهد من را بزند اما متوجه این رفتار نمی‌شوم و نمی‌دانم علت خلق سیستم VAR چیست. این سیستم جلوی خطاهای انسانی را باید می گرفت اما دیروز ۵۰۰ بار صحنه گل را دیدم اما هنوز متوجه معیارهای دوگانه این داور نشدم.او درباره پیام رهبر معظم انقلاب در تمجید از عملکرد ملی پوشان ایران و تحقق رویای مردم ایران برای صعود به دور بعد بازی‌ها گفت: آرزو و رویای این ملت را خیلی وقت است که روی شانه‌های خودم حمل می کنم. شروع جنگیدن و برنامه‌ریزی برای این رویا از خیلی وقت قبل‌تر شروع شد. از من پرسیدید می‌توانیم به رویای ایران دست یابیم؟ من و بازیکنان دیر بیدار نشدیم. یک سال است که برای احتیاج‌مان به یک برنامه‌ریزی خاص اصرار کردیم. آب و غذا باید سر وقت به دست‌مان برسد.سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: فقط امیدوار هستم که در این زمان از اتفاقاتی که در جام جهانی برزیل، جام ملت‌های استرالیا و قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ رخ داد درس بگیریم. امیدوارم  افرادی که همیشه به برنامه‌های تیم ملی بی‌احترامی کردند و اجازه ندادند برنامه‌های ما پیاده شود، یک بار برای همیشه از این اتفاقات درس بگیرند. البته الان تمام تمرکزم روی بازی با پرتغال است.

کی‌روش گفت: در آخر از صمیم قلبم از تمام حمایت‌هایی که صورت گرفت، تشکر می‌کنم. این کلام ها روزهای تمرینی ما را از دست نمی‌دهد و نمی‌توانیم بازی‌های آماده‌سازی را جایگزین کنیم. متاسفانه حافظه بدی ندارم و چیزی را فراموش نمی‌کنم.او درباره اظهارات مهدی تاج مبنی بر تمدید قرارداد او اظهار کرد: الان زمان مناسبی برای صحبت درباره آینده نیست. الان باید درباره زمان حال صحبت کنیم. ما یک صحبت های رسمی با هم داشتیم ولی الان می خواهم درباره زمان حال یعنی بازی با پرتغال تمرکز کنم. بین من و فدراسیون فوتبال مشکلی نیست. همانطور که گفتم اگر با فوتبال ایران توافق کنم و همان اتفاقات برزیل، استرالیا و روسیه رخ داد، تکرار شود و همان افرادی که به برنامه آماده سازی تیم ملی لطمه زدند، این کار را تکرار کنند، توافق صورت نمی گیرد.سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: مساله اصلی حال حاضر است و اجازه دهید تمرکز خودم را روی بازی با پرتغال قرار دهم.
مرجع : ایسنا