به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۱۵۲۹۶۹

کی‌روش: نمی‌خواهیم بازنده از اینجا برویم

گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: با توجه به اینکه فردا هنوز برای صعود مبارزه می‌کنیم، یعنی هنوز زنده هستیم.
کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی ایران برابر پرتغال در آخرین بازی گروه B جام جهانی گفت: برای تیم ملی ایران افتخاری است که در اینجا حضور داشته باشد و با توجه به اینکه فردا هنوز برای صعود مبارزه می‌کنیم، یعنی هنوز زنده هستیم. با تمام تعهد و امید تلاش می‌کنیم. پرتغال نه فقط نامزد قوی برای قهرمانی جام جهانی است، بلکه یکی از محبوب‌ترین تیم‌هاست. وی ادامه داد: ما همچنان بسیار خوشحال هستیم و مسعود شجاعی اینجا (در نشست خبری) می‌گوید که چقدر مفتخر هستیم تا در این بازی به میدان می‌رویم. با تمام شرافت و افتخار، درس‌های‌مان را در بازی با مراکش و اسپانیا آموختیم. الان تنها یک گزینه پیش روی ماست و می‌خواهیم با ارائه نمایشی خوب به کارمان ادامه دهیم.
 
کی‌روش عنوان کرد: پیش از اینکه صحبت‌های ابتدایی‌ام را تمام کنم، می‌خواهم تشکر خودم را از طرف تیم ملی ایران به روسیه اعلام و همچنین از طرفداران روسیه تشکر کنم. بسیار غیرقابل باور بود که در بازی اول احساس می‌کردیم که در خانه خودمان بازی می‌کنیم و با حمایت هواداران‌مان و طرفداران روسی برخورد بسیار مهربانانه‌ای با ما داشتند و به همین دلیل از آنها باید تشکر کنم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگار پرتغالی که گفت تیم شما فردا حداکثر تلاش خود را می‌کند یا دفاع خواهد کرد گفت: فکر می‌کنم بازی بسیار مشکلی هست، فرناندو سانتوس(سرمربی پرتغال) با حیوانات قوی وارد بازی می‌شود که می‌توانند ما را گاز بگیرند! پرتغال تیم عجیبی است، اما ایران در این بازی می‌تواند تبدیل به تیم بهتری شود. فلسفه ما همان فلسفه قبلی است. ما فلسفه خودمان را مبتنی بر احترام ساخته‌ایم. این احترام همواره داشته باشیم و جنبه بسیار مهمی محسوب می‌شود. باید واقع بین باشیم، چون ایران برابر یکی از قوی‌ترین تیم‌ها بازی خواهد کرد. پرتغال تنها یک نامزد قهرمانی نیست.

کی‌روش عنوان کرد: آنها بازیکنانی دارند که در لوکوموتیو بازی می‌کنند، بازیکنانی که در بارسلونا بازی می‌کردند که البته اینجا حضور ندارند. اگر در برزیل نیمار را نادیده بگیریم، هفت هشت بازیکن را اسم بردم و با این شرایط چند تیم ملی می‌توانید نام ببرید که در بارسلونا و موناکو داشته باشد. این نشان می‌دهد پرتغال تیم قوی است. فلسفه ما احترام است و به زبان پرتغالی هم این اصطلاح وجود دارد. یکی از اصل ما رومانتیک بودن است و تیم باید روح فداکاری، شجاعت و وفاداری باشد. در تیم ما رهبر اصلی خود تیم است. فردا مقابل پرتغال بزرگ بازی داریم و لازم نیست هیچ گونه توضیح بیشتری بدهم. آنچه را که باید تحسین کنم، تیم و بازیکنان است. ما یک گزینه داریم و آن این است که بهترین بازی را به نمایش بگذاریم. بازی با مراکش نتیجه به سود ما شد، در دیدار برابر اسپانیا می‌توانستیم نتیجه بگیریم، اما این اتفاق نیفتاد. فلسفه‌ای که الان داریم این است که نمی‌خواهیم بازنده از اینجا برویم، ما می‌خواهیم با کرامت و افتخار کار کنیم و کارمان را بهترین شکل انجام دهیم.

کی‌روش در خصوص اینکه با مطرح شدن بحث ویدئو چک، صحبت‌های خوبی مطرح کردید، اما ظاهرا ویدئو چک به ضرر شما تمام شده است، گفت: ما مربیان هر بار و همیشه در مورد داوران صحبت نمی‌کنیم. ما تنها در موارد خاص ممکن است وقتی داوران مسئله‌ای داشته باشند، صحبت کنیم. ما ساحلی در پرتغال داریم که موج‌های خیلی عظیمی دارد و این موج‌ها رکوردشکن هستند. نباید قبل بازی در مورد داوری صحبت کنم، چون اینها بهانه است. شاید درباره فیفا صحبت کنم، اما در مورد داور نمی‌توانیم صحبت کنیم. در چنین جو زیبایی فرصت برای صحبت کردن کم است. بازی فوتبال به مردم تعلق دارد و تغییری نخواهد کرد.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: بعضی‌ها فوتبال روشنفکرانه تحلیل نکنند. سیستم ویدویی برای این آمد که اشتباهات انسانی را کم کند. در بازی مقابل آرژانتین در جام جهانی قبلی، می‌دانستیم شکست ما به دلیل اشتباهات انسانی است. سیستم ویدئویی نیامده تا اشتباهات انسانی را کم کند. اگر در بازی‌ها، بازیکنی ضربه مغزی شود، بازی متوقف می‌شود یا اگر مشکل امنیتی پیش بیاید، با مسئله فوری روبه‌رو می‌شویم. اگر با مسئله دیگر به مشکل بخوریم، می‌گویند به فیفا نامه بزنید. در صورتی که بازیکنانم می‌خواهند بدانند داور چه کسی است. مردم هم باید قواعد بازی را بدانند و این عموم باید روشن و واضح باشد. دخترم وقتی به خانه آمد، می‌خواستیم بدانم یک شب حامله است یا واقعا حامله است. تیم نمی‌تواند در چند سطح حرکت کند. اگر با سیستم ویدئویی اشتباه کنید، دیگر اشتباه انسانی نیست. من احترام خودم را بیان می‌کنم و برای اخلاق در فوتبال احترام قائل هستم.

وی در واکنش به اینکه رونالدو را به خوبی می‌شناسید و می‌دانیم برای مهار او برنامه دارید، گفت: اینجا مطبوعات پرتغال حضور دارند و نمی‌توانم جواب بدهم. اگر جواب بدهم، آنها در 30 ثانیه اول نظرات من را می‌شنوند و از آن استفاده می‌کنند. همانطور که گفتم اگر بازی با اسپانیا و مراکش سخت بود، دیدار برابر پرتغال سخت‌تر خواهد بود. ما اینجا نیامده‌ایم بازی‌های ساده داشته باشیم. برای برخی از بازیکنان ما هم متصور نبود که تیم ملی ایران به اینجا بیاید تا با رونالدو و بازیکنان خوب پرتغال بازی کنند. بازیکنانم هیجان زده هستند که در که این بازی حضور داشته باشند. می‌خواهیم حداکثر تلاش خود را کرده و از دقیقه اول تا آخرین لحظه کار کنیم. می‌دانیم پرتغال برای تعهدات خود بازی می‌کند. ما چیزی برای از دست دادن نداریم. همه چیز برای پیروزی داریم و همان بازی را انجام خواهیم داد که برابر اسپانیا و دیگر تیم‌ها داشتیم. برخی در کشورم می‌گویند مراکش برابر پرتغال بازی خوبی انجام داد، اما من می‌گویم اگر پرتغال تیم قوی نبود، نمی‌توانست مراکش را شکست دهد. گاهی ما برای باخت فرار می‌کنیم.

خبرنگاری به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت که شما رکورددار حضور در جام جهانی هستید و برای دیدار فردا چه برنامه‌ای خواهید داشت، گفت: فردا همه خواهند دید که دو تیم چطور بازی خواهند کرد. یک طرف هواداران قرمز و سبز در ورزشگاه خواهند بود و یک طرف ممکن است طرفداران بیشتری داشته باشد. نمی‌دانم این بازی برای رسانه‌های بین‌المللی این بازی معنایی دارد یا نه، اما به زبان پرتغالی می‌گوییم که ضرب المثلی هست که دوستان دوست هستند، اما فوتبال چیز دیگری است. کاری که می‌کنیم، این است که حداکثر تلاش را خواهیم کرد. ما با دوستان‌مان بازی خواهیم کرد، اما برای برد تلاش می‌کنیم.
برچسب ها: کارلوس کی‌روش