به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۱۵۳۱۸۳
کیانوش‌راد:

اعتراضات اخیر، انباشت مطالبات است

گروه سیاسی: کیانوش راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب، بر این عقیده است که افرادی که هیچ کارنامه درخشانی در اداره کشور ندارند، حق ندارد که بخواهند از دولت انتقاد کنند،افرادی همچون بادامچیان و رحیم صفوی به گفته امام خمینی (ره) توان اداره یک نانوایی را هم ندارند.
اعتراضات اخیر، انباشت مطالبات است
محمدکیانوش‌راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به سخنان اخیر حسن‌روحانی و محول کردن مشکلات به سایر نهادها و افراد، گفت: دوره 4 ساله حسن روحانی درحالی پشت‌سر گذاشته شد که آثار خرابی‌های ناشی از دولت اصولگرای مورد حمایت تمامی اصولگرایان بود، بر کشور وجود داشت. آقای روحانی در وهله اول سعی در اصلاح رویکردها داتش و سپس آرام آرام در جهت بهبود امور پیش رفت و همانطور که معاون اول‌ رییس‌جمهور به آن اشاره داشت، بازار در 4 سال اول از ثبات قابل قبولی برخوردار بود.کیانوش‌راد ادامه داد: امروزه انتقادها و سیاه‌نمایی‌های سیاه‌افکن از سوی کسانی مطرح می‌شود که کارنامه درخشانی در اداره امور کشور نداشتند. به عنوان مثال هنگامی که آقای بادامچیان ادعا می‌کند که اصولگرایان بهتر می‌توانند اداره‌ امور را به دست بگیرند، در حالی که در سابقه ذهنی مردم در سخنان امام خمینی(ره) خطاب به امثال افرادی بادامچیان آمده است که شما از اداره یک نانوایی هم ناتوان هستید. اوج ناتوانی جریان اصولگرای افراطی آن‌جا خودش را نشان داد که به اعتراف اصولگریان معتدل و منصف، کشور را دولت اصولگرای احمدی‌نژاد تا ورطه سقوط کشانید و ما اوج قیمت‌ها را در دوره احمدی‌نژاد تجربه کردیم.این فعال سیاسی، در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی سخن می‌گویند و انتقاد می‌کنند که وظیفه آنان ایستادن پشت سر سیاستمدارنی است که با رای مردم به قدرت رسیدند. افرادی مانند آقای رحیم‌صفوی، چنان اشتهایی در گسترش فعالیت‌های اقتصادی سپاه از خود نشان می‌دهد که حتی برای ورود به صنعت خودروسازی نیز خود را مشتاق نشان می‌‌دهد.

وی گفت: روشن است که نه اصولگرایانی همچون بادامچیان می‌توانند کشور را اداره کنند و نه نظامیانی همچون رحیم‌صفوی. اتفاقا یکی از دلایل وجود مشکلات‌اقتصادی، وجود بنگاه‌های عظیم مالی همچون بنیاد مستضعفان، ستاداجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی با فعالیت‌های بسیار گسترده مالی است.کیانوش‌‌راد با بیان اینکه سهم عمده‌ای از شرایط فعلی را نه دولت، کسانی که حجم گسترده‌ منابع مالی را در اختیار دارند به این روز انداخته‌اند، تصریح کرد: این عده با دخالت در سیاست‌ خارجی و با دادن بهانه‌های گوناگون زمینه را برای محدودیت بیشتر علیه ایران، فراهم ساختند. آنچه که امروز ضرورت دارد، حفظ حضور قدرتمند دولت از نظر کنترل‌ بازار و تنظیم روابط‌ اقتصادی و اجماع عمومی در شرایطی است که به طور مشخص علت اصلی ناآرامی‌های اخیر از سوی کشورهای خارجی نه تنها بر دولت بلکه بر کشور تحمیل شده است. در صورت هماهنگی‌های لازم می‌توان امیدوار بود که دولت شرایط فعلی را با سلامت پشت سر بگذارد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که بخشی از اعتراضات گسترده‌ای را که اخیرا شاهد آن هستیم، انباشتی از مطالبات گوناگون مردمی است که احساس می‌کنند در شرایط فعلی دستیابی به آن خواسته‌ها و مطالبات که با رای دادن به روحانی تحقق پیدا کرد، دور از دسترس می‌ماند.این فعال سیاسی ادامه داد: نمی‌توان منکر برخی از ناهماهنگی‌ها در سطح اقتصادی دولت بود و ضرورت دارد دولت به صورت ویژه نسبت به تنظیم و رفع چنین معظلاتی اقدام کند. اما باید دانست که خراب کردن شرایط فعلی بر سر دولت و مقصر نشان دادن دولت، آدرس غلطی است که مخالفان دولت سعی در انتشار آن دارند.

وی ادامه داد: غافل از اینکه اگر فضای ناآرامی‌ها گسترش پیدا کند، نه تنها دولت فعلی بلکه هر دولتی با چالش‌های اساسی در آینده مواجه خواهد بود. کسانی امروز می‌توانند از دولت انتقاد کنند که گذشته و تفکرات امروز آن‌ها، از سوی مردم مورد تایید قرار گرفته باشد. در حالی که به روشنی با جهت‌گیری‌های خودشان نشان دادند که از عهده اداره یک نانوایی هم برنمی‌آیند و ادعای استعفای دولت را سر می‌دهندکیانوش راد با بیان اینکه دولت باید به تنظیم قوانین مناسب و شفافیت و نظارت و برخورد با اخلال‌گران در هر سطحی، اقدام کند، تصریح کرد: بدون تردید اگر دولت شفاف‌سازی مسائل اقتصادی را برای مردم انجام دهد، در آرام شدن شرایط بی‌تاثیر نیست. ضمن آنکه صرف‌نظر اینکه چه جناحی مسئولیت اداره کشور را برعهده دارد، همه نهادها و کسانی که دل در گرو اعتلای ایران و خروج از بحران‌های ایران دارند، باید به صورت یکپارچه اجماعی علیه مشکلات کشور داشته باشند. مجموعه دولت با توجه به مسئولیتی که نسبت به امور دارد، به صورت شفاف مشکلات موجود را بیان کند تا گفت‌وگو با مردم زمینه آرام بخشی التهابات موجود در جامعه را فراهم نماید.این فعال سیاسی، با بیان اینکه اکنون نمی‌توان ارزیابی درستی از عملکرد دولت ارائه داد، خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان به این ارزیابی اعتماد کرد که دولت در یک شرایط نسبتا پایداری قرار گرفته باشد. هنگامی که لابی قوی صهیونیست‌ها و درکنار آن کشورهای عربی منطقه و همچنین دولت تندروی ترامپ وجود دارد، باید در راستای تقویت بنیان‌های ملی قدم برداشت. در این شرایط که همه می‌دانیم فشارهای‌خارجی و محدودیت‌های مالی گسترده‌ای که به لحاظ سیستم بانکی و حتی برای فروش نفت اقدامات محدودکننده وجود دارد، مردم باید به دولت برای سروسامان دادن به شرایط پرمخاطره فعلی کمک کنند.
مرجع : رویداد24