به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۵۳۲۵۱

گام‌های بلند دایناسور‌های ژوراسیک

گروه فرهنگ و هنر: با این که قسمت دوم «دایناسورهای ژوراسیک» پس از دو هفته اکران در سطح جهان برای اولین هفته در آمریکای شمالی هم به نمایش درآمد، اما به سرعت و با قدرت به صدر جدول پرفروش های سینماهای این منطقه از جهان نیز صعود کرد و حتی از ارقام پیش بینی شده برای خود نیز فراتر رفت و ۱۵۰ میلیون دلاری شد.
گام‌های بلند دایناسور‌های ژوراسیک
این فقط برای دومین بار در تاریخ سینمای این منطقه از جهان است که هر فیلم متفاوت در دو هفته متوالی حین صدرنشینی جدول سود سازان بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش می کند. فیلم هفته قبلی که این کار را کرده بود، «شگفت انگیزهای ۲» مورد قبلی که دو فیلم در هفته ای متوالی دست به این کار زده بودند، به سال ۲۰۰۷ برمی گردد که ابتدای فیلم کارتونی «شرک ۳» شروع اکران ۶/۱۲۱ میلیون دلاری را تجربه کرد و در پی اکران «دزدان دریایی کاراییب؛ پایان جهان» در پرو ۷/۱۱۴ میلیون دلار حاصل شد.

این ۵ است، نه ۲!
به رغم کار بزرگ ورسیون جدید «دنیای ژوراسیک» که باید با احتساب سه گانه مرتبط با استیون اسپیلبرگ در دهه ۱۹۹۰ «ژوراسیک ۵» نامیده شود و نه «ژوراسیک ۲»، انیمیشن «شگفت انگیزها۲» محصول مشترک والت دیسنی و پیکسار پس از شروع عظیم اقتصادی اش در گیشه های هفته گذشته آمریکا، این هفته بیشتر به ۹/۸۰ میلیون دلار اضافی نایل آمد تا طی فقط ۱۱ روز پخش در آمریکا و کانادا ۲۵۰ میلیون دلاری شود که دستاوردی فوق العاده حتی برای فیلم های برجسته کارتونی است که در ۳۰ ساله اخیر حکم شمش طلا را داشته اند.

به رغم ضعف ۲۸ درصدی
با وجود شکوه و رونق اقتصادی ای که این هفته در ارتباط با عملکرد «ژوراسیک۵» ( با نام تکمیلی «امپراتوری ساقط شده») در آمریکای شمالی مشاهده شد و گام های بلند فیلمی که یک بار دیگر بر دایناسورهای احیا شده و جولان آنها در محیط های شهری متمرکز است، این فیلم نسبت به قسمت قبلی که صرفا «دنیای ژوراسیک» نام داشت،با ۲۸ درصد تخفیف در آغاز اکران مواجه بود. زیرا آن فیلم درسال ۲۰۱۵ در نوبت اول پخش اش ۸/۲۰۸ میلیون دلاری شده بود. در عین حال فیلم فعلی مجبور به رقابت با «شگفت انگیزها۲» بوده و این کار بسیار سختی در گیشه و در زمینه امور مالی است.هرچه باشد، از تماشاگران هفته نخست این فیلم ۵۴ درصد مرد و بقیه زن بوده اند و از کل بینندگان نیز ۴۴ درصد ۲۵ ساله یا بیشتر از آن سن داشته اند.

تست واقعی قدرت
البته تست حقیقی و میزان قدرت واقعی اقتصادی ورسیون تازه «دنیای ژوراسیک۵» در هفته پیش رو مشخص خواهد شد.زیرا درست است که در هفته آینده فیلم بالقوه پرفروش تازه ای در آمریکا و کانادا به نمایش در نخواهد آمد، اما در هفته بعد از آن قسمت تازه ای از فیلم های کمیک بوکی «مرد مورچه ای» که آن را «مرد مورچه ای و واسپ» نامیده اند به معرض نمایش گذاشته خواهد شد و در پی آن «هتل ترانسیلوانیا ۳» و فیلم بلاک باستر آسای «sky scraper» پخش خواهند شد و امکان ندارد که این امر بر گیشه و قوه فروش «ژوراسیک تازه» بی تاثیر باشد. در عین حال می توان یک سقف ۴۰۰ میلیون دلاری را برای این فیلم متصور شد و این نیز طبعا رقمی بالا خواهد بود.

در یک قدمی «درون»
کارتون واقعا شگفت آور و شیرین «شگفت انگیزها۲» همانطور که پیشتر نیز آمد، در دومین هفته پخش خود به رتبه دوم جدول تنزل کرد، اما ۸۰ میلیون دلار اضافی و تازه راه جیب سازندگان خود – شرکت های والت دیسنی و پیکسار – واریز کرد و با احتساب ۳۵۰ میلیون دلاری شدن از زمان شروع اکرانش به یکی از ۱۰ انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای آمریکای شمالی تبدیل شد و در این راه «زوتوپیا»ی ۲/۳۴۱ میلیون دلاری را پشت سر گذاشت و اینک فاصله اش با ارقام درآمد «درون» کارتون فلسفی و پرطرفدار سال ۲۰۱۵ سینمای جهان که تا ۴/۳۵۶ میلیون دلار پیش رفت، اندک و نزدیک به یک قدم نشان می دهد و به احتمال قوی تا پایان همین هفته این فاصله هم پوشش داده خواهد شد.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: سینمای جهان