به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۱۵۳۲۷۰
شکوری‌راد در همایش ملی احزاب:

آقای روحانی قدر رای مردم را ندانستید

گروه سیاسی: دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه روحانی قدر رای مردم را ندانست و انتخاب‌های خوبی برای کابینه انجام نداد، گفت: بعید می‌دانم دیگر کاری از دست شخص روحانی بربیاید.
آقای روحانی قدر رای مردم را ندانستید
علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت، صبح امروز (پنجشنبه) در همایش ملی احزاب در مجتمع تالار شمس، اظهار داشت: با این نظام سیاسی که در کشورمان داریم، باید این سوال را بپرسیم که حزب، کیلویی چند؟وی افزود: نظام سیاسی ما مبتنی بر ولایت فقیه است که سیاست‌های کلی نظام را تعیین می‌کند و هماهنگ‌کننده قوا است. احزاب در نظام سیاسی ما سقف دارند و در این شرایط کارکردهای خود را از دست می‌دهند.شکوری‌راد گفت: حزب در قانون جدید احزاب به عنوان مجموعه مزاحمی که باید کنترل و کارش را سخت کرد، دانسته شده است. نظام سیاسی موجود، جایگاه چندانی برای احزاب قائل نشده است.دبیرکل حزب اتحاد ملت افزود: با تدبیر شهید بهشتی حضور احزاب در قانون اساسی به رسمیت شناخته شد؛ اگر شهید بهشتی امروز هم بودند شاید برای احزاب جایگاهی تعریف می کردند تا ما با این سوال مواجه نشویم که حزب کیلویی چند؟شکوری راد با اشاره به حمایت اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات سال ۹۲ گفت: من در سال ۹۲ یکی از فعالان سیاسی حامی روحانی بودم. تا زمانی که ما از روحانی حمایت کردیم، خبر نداشتیم که وی عضو حزب اعتدال و توسعه است. حزب اعتدال و توسعه را هم نمی شناختیم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت تصریح کرد: پس از اینکه روحانی به عنوان رییس جمهور انتخاب شد، دیدیم که یک حزبی هم به وی وصل است. این حزب خودش را پیروز انتخابات هم تلقی و انتخابات را به نفع خودش مصادره کرد. اینطور نبود که حزب اعتدال و توسعه رییس جمهور را معرفی کرد و جامعه به وی رای داده باشد بلکه فرایندهای خارج از حزب یا احزاب باعث انتخاب روحانی شد.شکوری راد اضافه کرد: کشور ما در بحرانی فزاینده قرار دارد. این را می شود از سخنرانی روزهای گذشته آقای روحانی متوجه شد. طلا و ارز، کشور را در بحرانی عمیق فروبرده است. شاید از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ یا چه بسا از زمان انتخاب ترامپ که قرار نبود دست از سر ایران بردارد، همه می دانستند بحران فزاینده ای در ایران شکل خواهد گرفت.وی ادامه داد: در برهه های مختلف وقتی جمعیت‌های سیاسی دور هم جمع و با بحران رو به رو می‌شدند، سوالی بارز شکل می گرفت و همه از هم می پرسیدند چه باید کرد؟ اما امروز من در این جمع نشنیده ام کسی بگوید، چه باید کرد؟. همه می گویند چه می شود؟ ما فقط ایستاده ایم ببینیم چه می شود، چه باید کرد، در کار نیست.

دبیرکل حزب اتحاد ملت تاکید کرد: ما احزاب نمی‌دانیم باید چه کنیم. عاملیت و مسئولیت کجاست؟ اگر بخواهیم تحلیلی از شرایط روز داشته باشیم، باید در جستجوی این پاسخ‌ها باشیم. از ما که کاری برنمی آید. در این بحران، من به عنوان یک دبیرکل، محلی از اعراب ندارم؛ فقط باید دعا کنیم از این بحران عبور کنیم.وی تصریح کرد: در این مملکت نمی دانیم باید از چه کسی مسئولیت بخواهیم چون اگر مسئولیت باشد، عاملیت هم وجود خواهد داشت. در خارج از کشور و در نظام سیاسی بین الملل، سازمان ملل و نهادهای دیگری وجود دارند اما آنجا هم می بینیم که نظام سیاسی بین الملل، اقتدار لازم را ندارد.شکوری راد تصریح کرد: ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا، عاملیت در نظام سیاسی بین الملل را به دست گرفته و اوست که دارد برای سازمان ملل تعیین تکلیف می کند و می گوید چه بکند و چه نکند. درست است که اروپا احساس مسئولیت می کند اما عاملیت ندارد؛ نمی توانند شرکت های خود را برای ایستادن پای تعهدات خود با ایران، وادار کنند.وی گفت: رییس جمهور گفت ما سه راه داریم؛ یا باید تسلیم شویم، یا باهم دعوا کنیم و نهایتا از هم بپاشیم یا اینکه با هم یکی شویم و بایستیم. هر عقل سلیمی دو راه اول را پیشنهاد نمی کند اما اگر بنا باشد کنار هم باشیم و بایستیم، چگونه می توان این فرایند را آغاز و به انجام رساند؟ این راه حل، لوازمی دارد.دبیرکل حزب اتحاد ملت تاکید کرد: آقای روحانی گفته که ما باید از مردم بخواهیم که مشاوره و راه حل بدهند. من به آقای روحانی می گویم شما قدر رای این مردم را ندانستید و انتخاب های خوبی برای کابینه خود انجام ندادید و اکنون هم بعید می دانم کاری از دست شخص آقای روحانی بربیاید. راه حل این بحران فزاینده در دست روحانی نیست. نظر من این است که روحانی با مقام معظم رهبری بنشیند و از ایشان راه حل بخواهد.
مرجع : ایلنا