کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اگر در ۳سال آینده چنین وضعیتی داشته باشیم...

10 تير 1397 ساعت 4:20


گروه سیاسی: «سید حسین موسویان» درباره پیشنهاد جنجالی برگزاری زودرس انتخابات گفت: اگر قرار است در سه سال آینده چنین وضعیتی داشته باشیم، بهتر است که آقای روحانی فداکاری کرده و برای حفظ کشور، انتخابات زودرس برگزار کند؛ این گزینه نامطلوب و بقول طلبه ها از باب 'اکل میت' است. 

به گزارش خبرگزاری ایرنا: «سید حسین موسویان»تحلیلگر مسائل بین الملل و مذاکره کننده سابق هسته ای در گفت و گویی درباره اظهارات اخیر خود درخصوص استعفای دولت روحانی و برگزاری انتخابات زود هنگام گفت: تلاش های من در صحنه افکار عمومی جهانی در دوران ریاست جمهوری آقایان احمدی نژاد و روحانی دقیقا یکی و آن هم دفاع از منافع ملی کشور فرای دعواهای جناحی در داخل از طریق روشنگری در افکارعمومی جهان علیه تحریم، جنگ، فشار، تغییر رژیم در ایران و تشریح نگرانی های مشروع امنیتی و منطقه ای ایران بوده است.

این تحلیلگر مسائل بین المللی ادامه داد: تنها چند ماه بعد از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی درحالی که هنوز جوهر رای مردم خشک نشده بود که موضوع 'عدم کفایت رئیس جمهور'، 'استعفای رئیس جمهور'، 'استیضاح رئیس جمهور' را مطرح کردند درحالی که همه هم دیدند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، آقای روحانی را گرگی در لباس میش خواند و بدون وقفه هم آقای ظریف را مورد هجمه قرار داده است.

موسویان در توضیح بیشتر پیشنهاد اخیرش ، خاطرنشان کرد: اصل راه حل پیشنهادی من روشن بود، بارها و بارها هم در طول یکسال گذشته تکرار کرده ام و آن هم وحدت، انسجام و اجماع داخلی است که تنها با فداکاری جناح های سیاسی داخلی امکان پذیر است و برای تحقق آن بزرگان نظام باید این مهم را برنامه ریزی و مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: مصلحت کشور در این است که دراین شرایط حساس، با وحدت و انسجام ملی، دولت روحانی را بعنوان یک دولت مقتدر با پشتوانه حمایت ملی، در خط مقدم مقابله با تهدیدات خارجی و داخلی کمک کنیم ضمن اینکه دولت هم با یک خانه تکانی، کابینه ای مقتدر و منسجم و مورد حمایت ملی شکل دهد.

این تحلیلگر مسائل بین المللی منظور خود را درباره بحث استعفای رئیس جمهور اینگونه تکمیل کرد: اگر قرار است در سه سال آینده چنین وضعیتی داشته باشیم، بهتر است که آقای روحانی فداکاری کرده و برای حفظ کشور، انتخابات زودرس برگزار کند؛ این گزینه نامطلوب و بقول طلبه ها از باب 'اکل میت' است.
موسویان تاکید کرد: سایر راه حل هایی که در واکنش به مصاحبه دیدم مثل 'برگزاری رفراندم برای تغییر قانون اساسی' یا 'تغییر جدی درحوزه اختیارات و فلسفه حکومت کردن' در شرایط فعلی کشور از این گزینه هم بدتر هستند


کد مطلب: 153403

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/153403/اگر-۳سال-آینده-چنین-وضعیتی-داشته-باشیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir