به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۱۵۳۴۸۹

اسپانیا هم حذف شد؛ روسیه جای قهرمانان نیست!

گروه ورزشی:‌ ملی پوشان روسیه کار بزرگی رقم زدند و توانستند بعد از تساوی یک بر یک در 120 دقیقه برابر اسپانیا، در ضربات پنالتی به پیروزی برسند.
اسپانیا هم حذف شد؛ روسیه جای قهرمانان نیست!
دیدار دو تیم اسپانیا و روسیه در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه آغاز شد که جدال دو تیم در نود دقیقه به تساوی یک بر یک رسید تا بازی به وقت اضافه برسد. سرگئی ایگناشویچ گل به خودی ۱۲ برای اسپانیا و آرتم زیوبا ۴۰ برای روسیه گلزنی کردند. در وقت های اضافه هم اتفاقی روی دروازه ها نیفتاد تا بازی به ضربات پنالتی برسد. در این ضربات تیم روسیه موفق شد با نتیجه 4 بر 3 بر اسپانیا غلبه کند و به یک چهارم نهایی برسد.
داور: بیورن کوئیپرس (هلند)
ورزشگاه: کازان
ترکیب روسیه:
آکنفیف، فرناندس، کوتپوف، سرژی، کوزایف، زوبین، کودریاشف، گالوین، یوری ژیرکف، سمدوف و زیوبا نفرات اصلی چرچسف
ترکیب اسپانیا:
داوید دخه‌آ، ناچو، راموس، پیکه، آلبا، بوسکتس، کوکه، داوید سیلوا، ایسکو، آسنسیو و دیگو کاستا
دو تیم روسیه و اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه برابر هم قرار گرفتند که گزارش زنده این دیدار را در زیر می‌خوانیم:
نیمه اول
بازی با سوت داور هلندی آغاز شد و تلاش دو تیم برای باز کردن دروازه هم آغاز شد.
حرکت الکساندر گولووین در دقیقه ۴ باعث شد تا این تیم به کرنر برسد ولی از این موقعیت استفاده نکردند. هواداران روسی در ورزشگاه و بیرون از آن جو مخوفی را برای اسپانیا ایجاد کردند.
در دقیقه ۱۲ اسپانیا به گل رسید. توپ ارسالی برای راموس با برخورد به ایگناشویچ وارد دروازه آکنفیف شد تا اسپانیا با گل به خودی بازیکن روسی و البته دخالت خوب راموس از میزبان پیش بیفتد.

بعد از زدن این گل از سرعت بازی کاسته شد و بازی بیشتر در مرکز زمین در جریان بود. هر چند روس ها برای جبران گل خورده تا حدودی پیش کشیدند.
در دقیقه ۳۶: ضربه زیبای گولووین با اختلاف کمی از کنار دروازه دخئا به بیرون رفت و دروازه این تیم باز نشد.
این چهارمین دیدار اسپانیا برابر یک تیم میزبان در جام جهانی است. در ۳ دیدار قبلی ماتادورها نتوانستند موفق شوند. در سال ۱۹۳۴ برابر ایتالیا، در سال ۱۹۵۰ برابر برزیل میزبان و در سال ۲۰۰۲ برابر کره جنوبی میزبان، اسپانیایی ها ناکام بودند.
دقیقه ۴۰: خطای هند بی مورد از پیکه باعث شد تا آرتم زیوبا از روی نقطه پنالتی دروازه اسپانیا را باز کند و بازی به تساوی کشیده شود. در این صحنه پیکه نیز از داور کارت زرد دریافت کرد.

در اواخر بازی دیگو کاستا یک موقعیت گلزنی را از دست داد و دخالت آکنفیف او را در محوطه جریمه ناکام گذاشت.
در نهایت نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
نیمه دوم
نیمه دوم این دیدار نیز با سوت داور هلندی آغاز شد و اسپانیا تغییری در ترکیب اولیه خود نداشت ولی گرانات از روسیه به جای ژیرکوف به زمین بازی آمد.
حرکت ایسکو در دقیقه ۵۸ راه به جایی نبرد و به کرنر رفت.
در ادامه هیرو سرمربی تیم ملی اسپانیا تصمیم گرفت تا آندرس اینیستا را به زمین بازی بفرستد. او جای داوید سیلوا را در مرکز زمین گرفت و کوکه در زمین باقی ماند.
در ادامه بازی آرام شد و دو تیم بازی محتاطانه ای را در دستور کار خود قرار دادند.
در اواخر بازی بازیکنان اسپانیا فشار زیادی برای باز کردن دروازه روسیه از خود نشان دادند ولی به نتیجه ای نرسید تا بازی در پایان 90 دقیقه با نتیجه تساوی به پایان برسد و به وقت اضافی کشیده شود.
وقت اضافه نیمه نخست
۱۵ دقیقه نخست وقت های اضافی با سوت داور آغاز شد. در این نیمه بازیکنان اسپانیا توپ و میدان را در اختیار داشتند ولی چندان موقعیت خاصی روی دروازه روسیه نتوانستند ایجاد کنند و این نیمه با تساوی به پایان رسید.
وقت اضافه نیمه دوم
دو تیم فقط این نیمه را وقت دارند تا گلزنی کنند در غیر این صورت، ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برنده این دیدار خواهد بود. جدی ترین خطر را در دقیقه ۱۰۷ اسپانیایی ها ایجاد کنند و ضربات کارواخال و رودریگو راهی به دروازه آکنفیف نداشت و روس ها خوش شانس بودند که در این صحنه دروازه خودشان را باز شده ندیدند.
در یکی دیگر از صحنه ها نیز راموس و دیگر مدافعان اسپانیا اعتقاد به خطای پنالتی داشتند ولی داور چنین نظری نداشت تا بازی به ضربات پنالتی برسد.
در ضربات پنالتی اسپانیا شکست خورد و از جام جهانی حذف شد تا روسیه به مرحله بعد صعود کند. کوکه و یاگو آسپاس پنالتی های اسپانیا را از دست دادند تا روسیه ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی برنده شود.