به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۱۵۳۵۹۰
دو مالک با دو سرمربی!

مدیریت دیمی سپیدرود

گروه ورزشی: مدیریت دیمی فوتبال در استان گیلان موجب این شد که باشگاه محبوب و پر طرفدار سپیدرود رشت با بحران چند مدیریتی، پیش از شروع لیگ برتر مواجه شود. مدیرانی که هر کدام تصمیمات جداگانه‌ای برای این تیم می‌گیرند و به قول معرف ساز خودشان را می‌زنند.
مدیریت دیمی سپیدرود
 در حالی که حدود سه هفته به آغاز فصل ۹۷-۹۸ لیگ برتر باقی مانده، تیم فوتبال سپیدرود رشت دچار بحران چند مدیریتی شده است. از طرفی با رای قاضی شعبه ششم  دادگستری شهرستان رشت مالکیت سپیدرود به جواد تن‌زاده، داده شده و از طرفی دیگر شخصی به نام محمد نوین با حکم ادره ورزش و جوانان استاد گیلان به عنوان مالک سپیدرود معرفی شده است.بحران مدیریت در باشگاه سپیدرود چیز عجیبی نیست چرا که این باشگاه از سال ۹۳ تا امروز به ترتیب به انوش جهانی، صیاد، جمشید غلامی، محمد پورمحسن، هیات فوتبال، میر شهاب مومنی، کیومرث بیات، جواد تن زاده و محمد نوین واگذار شده است. به طور متوسط هر پنج ماه یک مالک! اتفاقی که در فوتبال جهان برای خودش یک رکورد محسوب می‌شود و هرگز یک مدیرعامل و یا حتی سرمربی یک باشگاه هم دچار توفان چنین تغییراتی نخواهد شد، چه برسد به مالکیت.

پرده اول
تن‌زاده پس از آن که حکم مالکیت خود را از دادگاه گرفت، گفت: "اگر چه فرصت آماده‌سازی از ما گرفته شد و برنامه‌ریزی‌ها به تأخیر افتاد اما کلیه کارها صورت گرفته و آخرین هماهنگی‌ها با سرمربی تیم انجام شده و قرار است آقای دست‌نشان ظرف ۴۸ ساعت آتی از بازیکنان مدنظر برای شرکت در اردو دعوت به عمل بیاورد."پس از حکم دادگاه جواد تن زاده، نادر دست‌نشان را به عنوان سرمربی معرفی کرد. او قرار است تمرینات تیم را از روز سه شنبه آغاز کند. پیش از این دعوای مالکیت، نادر دست‌نشان با سپیدرود قراردادی برای فصل جدید لیگ برتر بسته بود و حتی یک جلسه هم تیم را تمرین داد اما به دلیل نارضایتی هواداران از رفتن علی کریمی از  سپیدرود، دست نشان تصمیم به جدایی از این تیم گرفته بود.

پرده دوم
اما در سوی دیگر این داستان خداداد عزیزی از طرف محمد نوین به عنوان سرمربی تیم فوتبال سپیدرود معرفی شد. عزیزی در مراسم معارفه خود گفته که: "کار سختی داریم و کار کمی دیر شروع کردیم. از امروز کارمان را شروع می‌کنیم و به یارگیری می‌پردازیم. از سهیل حق‌شناس و افشین ناظمی در کادرفنی تیم‌مان استفاده خواهیم کرد. سعی می‌کنیم تیم خوبی را تشکیل دهیم و دست و پا نزنیم. سعی می‌کنیم با کمک طرفداران سپیدرود و مجموعه این تیم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم."خداداد عزیزی در مصاحبه‌ای درباره چگونگی پذیرش سرمربی‌گری این تیم با وجود این که دادگاه مالکیت سپیدرود را به تن‌زاده سپرده است  گفته بود: "جنگ مدیریتی به خودشان مربوط است. آقای نوین پروانه باشگاه را نشان داد که به نام ایشان بود. این که رأی دادگاه رشت چه بوده، نمی‌دانم. آنها می‌گویند پروانه باشگاه از ۱۰ روز قبل به نام شده و حالا نمی‌دانم امروز چه تصمیمی گرفته شده است."

عشق سرخ گیلان
این اتفاقات اوج بی نظمی در اداره ورزش و جوانان استان گیلان را نشان می‌دهد. بهتر است به جای کشمکش‌ها و منافع شخصی، به حال و روز فوتبال گیلان رسیدگی شود. تا آغاز شروع رقابت‌های لیگ برتر زمان کمی باقی مانده است. اکثر تیم‌ ها تمریناتشان را شروع کرده و بازیکنان جدید را جذب کرده‌اند. این روند مدیریتی در باشگاه سپیدرود، افق‌های مبهمی را برای عاقبت این تیم ترسیم کرده است. با وجود این همه هواداران پرشور سپیدرود بهتر است مساله مالکیت این تیم یک بار برای همیشه حل شود تا استعدادهای فوتبال گیلان هدر نرود. عاشقان سپیدرود برایشان فرقی ندارد چه کسی مالک تیمشان است. آنها تنها سربلندی عشق سرخشان را می‌خواهند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سپيدرود رشت