به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۱۵۳۶۷۷
سوئد 1- سوئیس 0

صعود سوئد به جمع هشت تیم برتر جهان

گروه ورزشی: ملی پوشان سوئد با نمایشی منطقی و زدن یک گل موفق به پیروزی برابر سوئیس شدند تا به جمع هشت تیم برتر جام جهانی صعود کنند.
صعود سوئد به جمع هشت تیم برتر جهان
تیم ملی سوئد با برتری یک بر صفر مقابل کره جنوبی جام جهانی را آغاز کرد و در دومین بازی با وجود شایستگی در ثانیه‌های پایانی برابر آلمان شکست خورد ولی در آخرین بازی مرحله گروهی توانست با نتیجه پُر گل 3 بر صفر مکزیک 6 امتیازی را شکست دهد و امروز هم در حالی که جدال سختی با سوئیس، تیم ششم رنکینگ فیفا داشت و حملات زیادی روی دروازه‌اش بود ولی موفق شد با بازی تیمی فوق‌العاده و گلی که توسط امیل فورسبرگ در دقیقه 66 به ثمر رساند، به برتری یک بر صفر دست یافت تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. تیم ملی سوئیس که در مرحله گروهی جام جهانی دو تساوی برابر برزیل و کاستاریکا و یک پیروزی مقابل صربستان داشت، امروز نتوانست روند شکست ناپذیری خود را ادامه دهد و با یک گل شکست خورد تا صعود به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کند و منتظر برنده بازی امشب تیم‌های کلمبیا باشد تا حریف بعدی خود را بشناسد.
 
جام جهانی 2018 روسیه؛ مرحله یک هشتم نهایی
سه‌شنبه: 97/04/12 ؛ ساعت 18:30
استادیوم: سن پتبرزبورگ/ تماشاگر: 64042 نفر
داور: دمیر اسکومینا(اسلوونی)؛ کمک‌ها: یوری پیراپونک، روبرت ووکان و نواف شکرالله(بحرین)/ کمک داور ویدئویی: دنیل اورساتو(ایتالیا)
 
اخطار
مایکل لاستینگ(31) از سوئد
والون بهرامی(61) و گرانیت ژاکا(68) از سوئیس
 

 
اخراج
میشائیل لانگ(4+90) از سوئیس
 
تیم ملی سوئد
روبین اولسن، ویکتور لیندلوف، آندریاس گرانکوئیست، مایکل لاستینگ(82- امیل کرافت)، لودویگ آگوستینسون، گوستاو اسونسون، آلبین اکدال، ویکتور کلاسن، امیل فورسبرگ(82 – مارتین اولسن)، مارکوس برگ(90- ایساک تلین) و اولا تویوونن.
سرمربی: یان اندرسون
 

تیم ملی سوئیس
یان سومر، یوهان ژورو، مانوئل آکانجی، میشائیل لانگ، ریکاردو رودریگس، والون بهرامی، گرانیت ژاکا، ژردان شقیری، استیون زوبر(73- بریل امبولو)، بلریم ژمایلی(73- هریس سفروویچ) و ژوزف درمیچ.
سرمربی: ولادیمیر پتکوویچ
 

 
 
شرح گل
سوئد 1 - سوئیس 0 (دقیقه 66: امیل فورسبرگ): تویوونن پشت محوطه جریمه فورسبرگ را صاحب توپ کرد تا شوت محکم او از قوس محوطه بعد از برخورد به پای مانوئل آکانجی در میانه راه وارد دروازه سوئیس شود و سوئد با یک گل پیش بیافتد.
 

 
بهترین بازیکن
امیل فورسبرگ، ستاره تیم ملی سوئد در صعود زردها به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بیشترین نقش را داشت و در کنار بازی درخشان خود که با پخش کردن توپ، پاس‌های دقیق، خلق موقعیت و ... حملات زیادی را تدارک دید، یک گل زیبا هم به کمک آکانجی به ثمر رساند و یک بار هم توپ را از روی خط دروازه سوئد برگشت داد.
 
تیم ملی سوئد که با شگفتی‌سازی و حذف هلند و ایتالیا در مرحله مقدماتی به جام جهانی رسیده بود و در مرحله گروهی رقابت‌های 2018 روسیه هم بالاتر از مکزیک، کره جنوبی و آلمان صدرنشین گروه F شد، امروز هم در نخستین بازی مرحله حذفی توانست نمایش منطقی و با برنامه‌ای در دفاع و حمله باشد و در نهایت با پیروزی یک بر صفر برابر سوئیس، تیم ششم رنکینگ فیفا به جمع هشت تیم برتر این مسابقات صعود کند.
 
 در حاشیه
 * سباستین لارسون از سوئد و استفان لیششتاینر و فابین شار از سوئیس، سه بازیکنی هستند که به دلیل دریافت اخطار در آخرین بازی مرحله گروهی، بازی امروز تیم‌شان را به دلیل محرومیت از دست داده‌اند.
* مایکل لاستینگ، مدافع راست سوئد به دلیل دریافت اخطار در دقیقه 31 دو اخطاره شد تا در صورت صعود تیمش، بازی مرحله یک چهارم نهایی را از دست بدهد.
* تا قبل از مسابقه امروز تیم‌های سوئد و سوئیس، تعداد تماشاگر بازی‌های تاریخ جام‌های جهانی 39981062 نفر بود که در این دیدار با حضور 64042 نفری هواداران در استادیوم سن پترزبورگ، این تعداد از مرز 40 میلیون نفر تماشاگر گذشت.
 

 * والون بهرامی، هافبک سوئیس به دلیل دریافت کارت زرد در این دیدار دو اخطاره شد تا در صورت صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی، به علت محرومیت نتواند بازی کند.
* سوئد در دقیقه 82 به دلیل مصدومیت فورسبرگ و لاستینگ مجبور به دو تعویض اجباری شد.