کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدها هزار آواره در پی حملات بيرحمانه جنگنده‌هاي روس

روسیه، درعا را هم به تلي از خاكستر بدل كرد

15 تير 1397 ساعت 10:46

گروه بين‌الملل: مناطق استان درعا در جنوب سوريه از شامگاه چهارشنبه زیر آتش شدید و بي رحمانه حملات هوايي و موشكي جنگنده‌های روس قرار گرفت و صدها موشک و بشکۀ مواد منفجره توسط هواپیماهای روسی و سوری روی مناطق مسكوني ریخته شده است.


این بمباران‌ها شدیدترین مورد از ۱۹ ژوئن تا کنون یعنی از زمان آغاز حملات رژیم اسد به این استان اعلام شده است و اغلب مناطق درعا همچون شهرهاي حلب، غوطه و ... بر اثر بمباران‌هاي بي رحمانه و كور روسها با خاك يكسان و تلي از خاكستر شده است. به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه «با بمباران هیستریک درعا با هدف تسلیم کردن شورشیان پس از خودداری آنها از پذیرش شرایط روسیه برای پایان دادن به این جنگ» مسکو و دمشق این مناطق را به «جهنم» تبدیل کرده‌اند. در پی این بمبارانها تنها در شهر صیدا در غرب این استان، شش غیرنظامی از جمله یک زن و چهار کودک کشته شدند و به گفته غیرنظامیانی که از شهر درعا گریخته‌اند نیز از زمان اعلام خبر شکست مذاکرات تا کنون، بمبارانها حتی برای ثانیه‌ای متوقف نشده است.
 

با پشتیبانی این حملات هوایی، نیروهای اسد سرانجام توانستند پس از زمانی بیش از سه سال، کنترل یکی از پستهای امنیتی در مرز این کشور با اردن را در اختیار بگیرند. گزارش‌های نگران کننده‌ای که از این منطقه از سوریه دریافت می‌شود دیپلماتهای بین‌المللی را بر آن داشت تا بار دیگر در روز پنج‌شنبه نشستی اضطراری را شورای امنیت سازمان ملل با هدف بررسی تحولات جنوب سوریه برگزار کنند.

بنا بر اعلام سازمان ملل از ۱۹ ژوئن تا کنون خشونتها در این منطقه از خاک سوریه بین ۲۷۰ هزار تا ۳۳۰ هزار آواره بر جای گذاشته است. آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه از اردن درخواست کرد تا مرزهایش را بطور موقت روی هزاران مهاجران سوری که از حملات هوایی فرار کرده‌اند باز کند و به آنها پناه دهد.
فیلیپو گراندی، از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: «درگیری‌ها در مناطق مرزی زندگی بسیاری از سوری‌ها را تهدید می‌کند و برای آنها هیچ انتخابی به جز رسیدن به مناطق امن در اردن باقی نگذاشته است.»

اردن تا کنون میزبان ۶۴۰ هزار پناهجوی سوری بوده و حدود ۶۰ هزار غیرنظامی دیگر نیز در حال حاضر پشت مرزهای این کشور در انتظارند تا راهی برای ورود آنها پیدا شود. ارتش بشار اسد پس از تحکیم قدرت خود در دمشق و اطراف آن، نبرد جدیدی را در جنوب این کشور با هدف مبارزه با شورشیان و نیروهای جهادی آغاز کرد.
از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون تمام تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه حلی برای بحران سوریه که تا کنون بیش از ۳۵۰ هزار کشته بر جای گذاشته، به شکست منتهی شده است.


کد مطلب: 153812

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/153812/روسیه-درعا-هم-تلي-خاكستر-بدل-كرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir