به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۵۳۹۰۸

یک زن، جوان‌ترین شهردار کشور شد

یک زن، جوان‌ترین شهردار کشور شد
گروه جامعه-رسانه ها: روزنامه اعتماد نوشت: سهيلا بامري با راي اكثريت مطلق اعضاي شوراي شهر چگردك دلگان به عنوان جوان‌ترين شهردار كشور براي تصدي مسووليت شهرداري اين شهر در جنوب استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد. اين زن بلوچ متولد ٦٩ است و از زنان فعال بومي منطقه است كه سابقه فعاليت در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي، دهياري و امور عمراني را در كارنامه خود دارد.

اهم اظهارات جوان‌ترين شهردار كشور به شرح زیر است:
* من فعاليتم را براي شورا و بسيج از دوران دبيرستان شروع كردم. از همان موقع هم شروع به فعاليت‌هاي اجتماعي، سياسي و ورزشي كردم. بعد از دانشگاه هم بلافاصله در پيشگامان علم و دانش ثبت‌نام كردم و به خدمت معلمي پرداختم. بعد از آن اسمم را در شورا براي دهياري نوشتم. در شورا فعاليت‌هاي من را ديدند و بعد از اين فعاليت‌ها به عنوان دهيار انتخاب شدم. آن زمان چكردگ يك روستا بود و من براي اين روستا كارهاي زيادي انجام دادم به همين دليل هم مسوولان خيلي از من راضي بودند و مورد تاييد اعضاي شوراي شهر بودم.

* من به عنوان مشاور بخشدار هم فعاليت مي‌كردم. بخشدار هم از من خيلي راضي بود. رضايت مسوولان به گوش فرماندار رسيد و به دليل فعاليت‌هايي كه انجام داده بودم و رضايت همه را جلب كرده بود، جلسه‌اي تشكيل شد و در آن جلسه بخشدار، فرماندار و اعضاي شوراي شهر من را مورد تاييد قرار دادند و من را به عنوان سرپرست شهر چگردك به استاندار معرفي و پيشنهاد كردند. و با تاييد استاندار به عنوان سرپرست انتخاب شدم.

* همه ما مي‌دانيم كه در سيستان و بلوچستان به خصوص بلوچستان، مردان خيلي تعصب دارند اما خانواده من با اينكه مذهبي هستند، خيلي فرهنگي هستند. زنان منطقه براي توانايي بيشتر و كسب علم و دانش زنان در همه عرصه‌هاي ورزشي، سياسي و بسيج خيلي فعال هستند.

* زنان براي اينكه به چشم بيايند، خيلي تلاش مي‌كنند. خانم دكتر فاضلي، مديركل امور بانوان براي وضعيت زنان منطقه خيلي زحمت كشيدند و الان زنان بلوچستان پيشرفت مي‌كنند. فرماندار، استاندار، بخشدار و شوراهاي شهر هم خيلي از زنان حمايت كردند و همين موضوع به پيشرفت و بهبود جايگاه زنان منطقه خيلي كمك كرد.

* برنامه‌هاي خيلي زيادي دارم. ايجاد حس مشاركت، استفاده از سرمايه‌هاي اجتماعي، بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي نخبگان و معتمدين بالاخص بانوان و همچنين بهره‌مندي از تمام توان‌مان براي ساختن شهري آباد از اولين برنامه‌هاي ما است. در اين راستا در چارچوب قوانين و با برنامه‌هاي نظام‌مند و با استفاده از سياست‌هاي دولت تدبير و اميدمان گام برمي‌داريم.برنامه‌هاي زيادي هم براي شهر، فلكه‌هاي شهر، جاده‌سازي، آسفالت‌سازي و اجراي طرح هادي و كارهاي ديگر داريم و ان‌شاءالله در آينده برنامه‌هاي بيشتري هم خواهيم داشت.

* شهر ما به لحاظ كشاورزي خيلي فعال است. ما كشاورزان خيلي موفقي داريم. همچنين در زمينه صنايع دستي هم جايگاه خوبي داريم. ما اينجا زناني داريم كه دست‌دوز هستند و سوزن‌دوزي‌هاي فوق‌العاده‌اي انجام مي‌دهند كه ما مي‌توانيم از هنر و ظرفيت آنها استفاده كنيم. ما مي‌خواهيم از اين طريق و با كمك شهرداري‌هاي ديگر شهرمان را توسعه دهيم.

* مهم‌ترين نياز ايجاد فضاي سبز در شهر است. ما فعلا جاده‌هاي درست و حسابي در كوچه و خيابان نداريم و مي‌خواهيم به وضعيت جاده‌ها و بعد از آن به وضعيت كوچه‌ها و چاه‌ها رسيدگي كنيم. ما برنامه داريم فضاي خوبي در شهرمان ايجاد كنيم.

* ما پشتوانه همه را داريم؛ هم مردم، هم بزرگان، هم خيرين و هم فرماندار، بخشدار و شوراهاي شهر. خداروشكر همه كساني كه من را به عنوان بانوي جوان براي اين مسووليت بزرگ انتخاب كردند، پشت من و شهر چگردك هستند و من اطمينان دارم كه موفق مي‌شويم.