کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رکوردشکنی «هزارپا» در گیشه

خبرآنلاین , 16 تير 1397 ساعت 14:53

گروه فرهنگ و هنر: کمدی «هزارپا» ساخته ابوالحسن داودی در حالی‌که به روزهای پایانی جام‌جهانی نزدیک می‌شویم رکورد فروش افتتاحیه را در سینمای ایران جابه‌جا کرد.


با آغاز اکران یک فیلم کمدی جدید رونق به سینماها بازگشته است و از طرفی جام جهانی فوتبال نیز به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و علاقه‌مندان به سینما فرصت بیشتری برای حضور در سینماها برای تماشای فیلم دارند. تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و بیشتر شدن اوقات فراغت در تابستان هم دلیلی بر رونق بیشتر سالن‌های سینما در هفته‌ گذشته شده است. در ادامه مروری داریم بر وضعیت اکران و فروش فیلم‌های سینمایی اکران شده در هفته‌های گذشته و فیلم «هزارپا» که به تازگی نمایش خود را آغاز کرده است.

«هزارپا» پدیده اکران؟
بیش از 15 سال از ساخت آخرین کمدی که ابوالحسن داودی کارگردانی کرده می‌گذرد و این کارگردان صاحب‌نام در طول این سال‌ها ژانرهای مختلفی را تجربه کرده و فیلم‌هایی ساخته که بیشترشان به مذاق خوش آمده و از آنها استقبال شده است. او چندی پیش ساخت «هزارپا» را آغاز کرد و این فیلم نیز از چهارشنبه هفته گذشته اکران خود را در سالن‌های سینما آغاز کرد. رضا عطاران و جواد عزتی زوج کمدی این فیلم را تشکیل دادند و از آنجاییکه هر دوی این چهره‌ها در سال‌های اخیر فروش خوبی را برای فیلم‌هایی که در آنها بازی کرده‌اند به همراه داشتند می‌توان فروش خوبی را هم برای این اثر متصور شد.نکته دیگر اینکه با فروش یک میلیارد و 700 میلیون تومان در سه روز، این فیلم توانست رکورد فروش افتتاحیه در سینمای ایران را بشکند. این رکورد پیش از این در اختیار فیلم «نهنگ عنبر 2» ساخته سامان مقدم بود.استقبال بسیار زیاد از فیلم و سانس‌های فوق‌العاده‌ای که در دو شب گذشته به «هزارپا» اختصاص پیدا کرده است هم نشان دهنده آن است که احتمالا این فیلم تحولی در فروش به همراه می‌آورد.

فیلمی اجتماعی در میان کمدی‌ها
سه فیلم «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی، «به وقت خماری» ساخته محمدحسین لطیفی یک هفته از اکران را پشت سر گذاشتند و در میان آنها «دارکوب» تا کنون توانسته به فروش قابل‌قبول‌تری دست پیدا کند و پیش‌بینی می‌شود با توجه به گروه بازیگرانش تا اخر هفته نیز به فروش یک میلیارد نزدیک شود و در نهایت نیز فروش خوبی را پشت سر بگذارد.«دارکوب» ساخته بهروز شعیبی فضایی اجتماعی دارد و به معضل اعتیاد نیز می‌پردازد، اما با توجه به فروشش به نظر می‌رسد توانسته در میان آثار کمدی در حال اکران جای خودش را میان علاقه‌مندان پیدا کند.«به وقت خماری» محمدحسین لطیفی اما هنوز نتوانسته آنطور که باید و شاید مورد استقبال قرار بگیرد و فروشش تا کنون به مرز نیم میلیارد هم نرسیده است. این فیلم در حال حاضر در 69 سالن در حال اکران است و شرایطی نسبتا مساوی با فیلم‌های هم‌رده‌اش دارد. البته این هفته با احتساب یک روز تعطیلی سینماها برای شهادت امام جعفر صادق (ع)، باید گفت که فروش و استقبال از فیلم‌ها در اواسط هفته دوباره با وقفه‌ای رو‌به‌رو می‌شود و در آخر هفته اما می‌توان امیدوار بود تا علاقه‌مندان مجددا به تماشای فیلم‌های مورد علاقه‌شان بنشینند.

«خاله قورباغه» محبوب بچه‌ها
«خاله قورباغه» به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور دومین هفته اکرانش را پشت سر گذاشت و نشان داد هنوز هم می‌توان به سینمای کودک امیدوار بود. این فیلم با استقبال خوبی در این سه روز مواجه شده و تعطیلات آخر هفته و اوقات فراغت بیشتر نیز به فروش آن کمک کرده است. با آغاز تعطیلی مدارس می توان امیدوار بود کودکان به همراه خانواده‌هایشان فرصت بیشتری برای تماشای این فیلم داشته باشند.

وضعیت فروش کمدی‌ها
کمدی «تگزاس» ساخته مسعود اطیابی همچنان در سالن‌های زیادی روی پرده است و به فروشش ادامه می‌دهد. سام درخشانی، حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی از بازیگران اصلی «تگزاس» هستند.«خجالت نکش» رضا مقصودی دیگر کمدی روی پرده هم فروش خوبی داشته و هفته گذشته فروش 4 میلیارد تومان را نیز پشت سر گذاشت. احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، سام درخشانی، شهره لرستانی، لیندا کیانی، الناز حبیبی و بازیگران «خجالت نکش» هستند. این فیلم داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند، آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند.«دشمن زن» از هفته گذشته بر تعداد سالن‌هایش افزوده شد و همین باعث فروش بیشتر آن نیز شد. این فیلم کمدی که با اقبال مخاطبان رو به رو شده است و شاید حضور جواد یساری در آن و خواندن قطعاتی توسط او هم در پرطرفدار شدنش بی تاثیر نبوده باشد به مرز فروش دو میلیارد تومان نزدیک شده است. «دشمن زن» ساخته کریم امینی است و سام درخشانی، گوهر خیر اندیش، بهاره کیان افشار، الناز حبیبی و ... از بازیگران آن هستند.در ادامه می‌توانید میزان فروش فیلم‌ها در هفته گذشته را در جدول زیر بخوانید.
رکوردشکنی «هزارپا» در گیشه


کد مطلب: 153967

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/153967/رکوردشکنی-هزارپا-گیشه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir