به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۱۵۳۹۷۴

درِ شیشه‌ای که بعد از ۴ سال باز شد

گروه فرهنگ و هنر: بعد گذشت حدود چهار سال رییس پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از باز شدن در شیشه‌ای بین پژوهشکده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.
درِ شیشه‌ای که بعد از ۴ سال باز شد
عبدالمجید شریف‌زاده بیان کرد:در شیشه‌ای بین این دو بخش از روز چهارشنبه (۱۳ تیر ماه) باز شده است. این دو مجموعه باید با هم ارتباط داشته باشند و از هر دو فضا استفاده کنند. یکی از مباحث ما نیز این بود که بدنه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل نبودن این ارتباط از فضای موجود در پژوهشکده هنرهای سنتی اطلاع و آشنایی نداشتند.او با اشاره به بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه تشریفاتش از پژوهشکده هنرهای سنتی، اعلام کرد: زمانی که آقای مونسان به همراه تشریفات و معاونت خود از پژوهشکده بازدید کردند، اظهار کردند که از وجود چنین فضایی اطلاع نداشتند. متاسفانه بستن یک در موجب می‌شود حوزه‌ای با این همه فعالیت نادیده گرفته شود و دور از چشم مسوولان قرار بگیرد.رییس پژوهشکده هنرهای سنتی افزود: فضایی در پژوهشکده هنرهای سنتی وجود دارد که مراجعه‌کنندگان به سازمان از جمله سفیران کشورها و وزیران می‌توانند از آن بازدید کنند و با هنرهای سنتی کشور ما آشنا شوند که خوشبختانه این امکان فراهم شده است.شریف‌زاده همچنین درباره تامین امنیت آثاری که در پژوهشکده هنرهای سنتی وجود دارد، توضیح داد: خوشبختانه تا کنون حراست و حفاظت مجموعه میراث همکاری خوبی داشتند و با حمایت آنها این اتفاق افتاده است و باید از حراست مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه تشکر کرد.

او بیان کرد: از این به بعد می‌توانیم شاهد افزایش همکاری بین معاونت صنایع دستی و پژوهشکده هنرهای سنتی باشیم. پژوهشکده هنرهای سنتی برای انجام همکاری بیشتر با معاونت صنایع دستی آمادگی کامل دارد و امیدواریم بتوانیم این هماهنگی رو بیشتر کنیم.حدود چهار سالی می‌شد که مجموعه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از معاونت صنایع دستی توسط دری شیشه‌ای جدا شده و این بخش جداکننده در ماه‌های اخیر با صدای اذان ظهر و ساعت ناهار، برداشته می‌شد تا پرسنل پژوهشکده هنرهای سنتی بتوانند در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تردد کنند اما با حضور و پیگیری عبدالمجید شریف‌زاده در پژوهشکده هنرهای سنتی سرانجام این در برای همیشه باز شد.مجموعه هنرهای سنتی زیر نظر پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت می‌کند. بسیاری از هنرهای سنتی مثل سازسازی، قلم‌زنی، منبت، معرق و نساجی سنتی توسط تعداد کمی از استادکاران و کارشناسان باقی‌مانده، احیا و بازسازی می‌شوند. در کنار این دسته از فعالیت‌ها، برخی هنرهای سنتی هم آموزش داده می‌شوند. در زمان مدیریت علیرضا بهرمان در پژوهشکده هنرهای سنتی، بین معاونت صنایع دستی و پژوهشکده هنرهای سنتی با هدف تبدیل کردن پژوهشکده به «موزه زنده هنرهای سنتی» دری شیشه‌ای نصب شد. 
مرجع : ایسنا