به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۵۳۹۹

قیمت هر شانه تخم‌مرغ حدود 10 هزار تومان

گروه اقتصادی: در حالی که قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف به بیش از 9000 تومان رسیده است، مرغداران معتقدند کمبود و گران شدن نهاده‌ها، هزینه‌های تولید را افزایش داده و این قیمت برای فروش تخم‌مرغ منطقی است.
قیمت هر شانه تخم‌مرغ حدود 10 هزار تومان
مرغداران از ماه‌های گذشته با کمبود نهاده و افزایش قیمت آن در بازار دست و پنجه نرم می‌کنند و به قول خودشان از آنجا که نمی‌توانستند جوجه‌های خود را گرسنه نگه دارند مجبور شدند خوراک مورد نیاز و در واقع ذرت و سویا را از بازار آزاد و به قیمت‌های بالا تهیه کنند. افزایش قیمت نهاده‌های تولید که ناشی از کمبود آن در کشور و بلاتکلیفی محموله‌های در حال ورود به دلیل عدم تخصیص ارز مورد نیاز بود، باعث شد سیر افزایش قیمت این فرآورده پروتئینی پس از ماه رمضان آغاز شود؛ به گونه‌ای که قیمت هر شانه تخم‌مرغ به 9000 تومان و بعضا 10 هزار تومان رسیده است.

با وجود نارضایتی مصرف‌کنندگان و اعتراض رییس سازمان حمایت نسبت به این افزایش قیمت، مدیرعامل اتحادیه مرغدران مرغ تخم گذار گفت: هفته گذشته جلسه ستاد تنظیم بازار تشکیل و مقرر شد تا حداقل و حداکثر قیمت تخم‌مرغ در کارگروهی تخصصی مشخص شود تا با تعیین قیمت‌های جدید، اتحادیه بتواند براساس تفاهم‌نامه، بازار تخم‌مرغ را تنظیم کند. وی افزود: براساس تفاهم نامه منعقد شده اتحادیه مرغداران با وزارت صنعت معدن و تجارت برای تنظیم بازار، اگر قیمت این فرآورده پروتئینی بیش از 10 درصد تغییر کند باید قیمت‌های حداقل و حداکثر بازنگری و بازار بر اساس قیمت جدید تنظیم شود اما تا کنون جلسه‌ای برای تعیین قیمت جدید تخم‌مرغ برگزار نشده است.

اصغری ادامه داد: نهاده‌های تولید سهم 75 درصدی در قیمت تمام شده تخم مرغ دارند و این در حالیست که هر کیلو گرم ذرت در بازار به 1200 تومان رسیده است. مرغداران امروز بر مبنای این قیمت‌های افزایش یافته خوراک جوجه‌های خود را تامین می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان قیمت را به گونه‌ای کنترل کرد که تولیدکنندگان متضرر شوند. مدیرعامل اتحادیه مرغدران مرغ تخم گذار با بیان اینکه تخم‌مرغ با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها گران نشده است، گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر شانه تخم‌مرغ در مرغداری به 8300 تومان رسیده است لذا قیمت کنونی تخم مرغ در بازار مصرف منطقی است.
مرجع : ایسنا

مستضعف
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۲:۳۴
تا خریدار باشه قیمت همینه، کافیه ملت حوصله کنن چندروز نخرن ،این که دیگه روغن نیست انبار بزنن ،چند روز تو این هوای گرم بیرون باشه گندش در میاد بعد مجبور میشن ارزونش کنن (120850)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۲:۴۲
در این شکی نیست که ما ایرانی ها عادت داریم از هر فرصتی سوء استفاده کنیم برای سود بیشتر ولی باید به مرغداران نیز حق داد چون واقعا قیمت ها و هزینه ها افزایش یافته، به نظرم مشکل ریشه ای تر از این حرف هاست و ریشه همه این مشکلات در بی کفایتی مدیران و مسئولان دولت نهم و دهم به ویژه مسئولان اقتصادی است. (121225)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۲:۳۴
روحانی مچکریم ؟؟؟؟!!!!!!!! (120851)
taha
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۲:۴۳
با سلام
جناب روحانی تا 100 روز میبایست به قول خود عمل کنند و قیمتها را مواظب باشید (120857)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۰۱:۳۴
وای وای وای چه بر سر مملکت امده (121321)