کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

میرلوحی: مردم بیشتر صرفه‌جویی کنند

تغییر ساعات کار ادارات پیامی هشدارآمیز است

ایلنا , 17 تير 1397 ساعت 9:31

گروه جامعه: معاون پارلمانی وزارت کشور در دولت اصلاحات با اشاره به اینکه طرح تغییر ساعت کار اداری منتقدانی دارد، گفت: من جزو موافقان این طرح نیستم اما د.ولت با صدور این فرمان قصد دارد این پیام را به جامعه برسانند که شرایط کشور تابستان امسال با همیشه فرق دارد.


هفته گذشته در پی تصمیم وزارت کشور، در راستای صرفه‌جویی در مصرف برق و  شرایط بحرانی کشور، ساعات کاری اداری به ۶ صبح تغییر کرد. محمود میرلوحی (استاندار  سابق آذربایجان غربی و سمنان) در واکنش به این سوال که آیا تغییر ساعت کاری اداری (از ۶ صبح تا ۱۴) در شرایطی که میزان ساعت مفید کار کارمندان دولت و شهرداری در روند عادی بسیار پایین ارزیابی می‌شود گفت: این تغییر ساعت‌ها برای همه به نوعی بیدارباش محسوب می‌شود و متوجه خواهند شد که بحث کمبود آب و مصرف بیش از حد برق جدی بوده و باید صرفه‌جویی کنیم. امسال شدت گرما از سال‌های گذشته بیشتر است و به نظر می‌رسد به خاطر شرایط اقلیمی، هوا در حال گرم‌تر شدن است.معاون پارلمانی وزارت کشور در دولت اصلاحات ادامه داد: در هر صورت به علت موقعیت جغرافیایی که کشورمان در آن به سر می‌برد، این گرما بیش از پیش طاقت‌فرسا می‌شود. برای ما که در نیمه شمالی کشور زندگی می‌کنیم درک دمای ۶۰ درجه بالای صفر کار ساد‌ه‌ای نیست. اما نبود برق در میانه روز برای ساکنان سیستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و ...  غیرقابل تحمل و کلافه‌کننده است. در نتیجه باید بیش از گذشته در خصوص صرفه‌جویی در مصرف برق رعایت کنیم.

معاون اجرایی شورای شهر با بیان اینکه دستور آقای استاندار برای تغییر ساعات اداری و مصوبه هیئت دولت، مخالفانی دارد، افزود: مردم با تغییراتی کوچک در زندگی خود، می‌توانند به صورت قابل توجهی میزان مصرف برق را کاهش داده و زندگی را برای مردم و بخش‌های گرمسیر کشور آسانتر کنند. اصل پیام این فرمان همین بوده و در زمینه میزان تاثیر آن نظرات مختلفی به چشم می‌خورد، اما باید این پیام را بگیریم که باید در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.میرلوحی در واکنش به این سوال که آیا دولت نمی‌توانست به روش دیگری این پیام را به مردم بدهد، ادامه داد: البته ممکن است این ساعت برای کارمندان زن مخصوصا قشری که دارای فرزند هستند سخت باشد. بحث ساعت کار مفید هم جای خودش می‌تواند مطرح شود. همانطور که تاکید کردم تاثیر منفی تغییر ساعات کار اداری روی میزان "کارآیی کارمندان" منتقدانی دارد و من هم جزو موافقان این طرح نیستم، اما حداقل اگر این پیام را بگیریم که شرایط حاد است، کافی است.


کد مطلب: 154004

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/154004/تغییر-ساعات-کار-ادارات-پیامی-هشدارآمیز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir